work, my lovely work.

1½ år har jag vart på mitt jobb nu.
ibland har jag mina dvalar men jag tror mig veta att alla vet hur mycket jag älskar mitt jobb.

jeffan,jimmy & nathalie liksom, eliten.
vad kan vara bättre?

kom till jobbet med matlådor till mig och jimmy imorgon och lite lunch till mig idag.
jeffan tyckte det såg så gott ut så han hoppade på för att själv ta sig lite och värma.
fick beröm som vanligt för mina kock skills.

sånt som är beviset för hur nära vi är varandra på jobbet.
vi hade ett långt samtal på eftermiddagen/kvällen när det var bara han och jag på lagret.
vi disskuterade,pratade och drömde oss bort.
han sa en sak till mig som gav mig en enorm klump i magen, men som tur var så är det inget mer med det, men jag vart sjukt orolig där för en liten stund.

sen var det fullt ös i vanlig ordning, mejerit såg ut som ett herkele så det var bara att styra upp det ett par timmar innan stägning var ett faktum.

bussarna var inställda så underbara jimmy kom för att hämta oss då han ändå skulle slänga av lite kartonger på jobbet.
han var eller snarare är så ledsen min käre vän.
vad jag önskar att jag som är lite mer i närhet med min elaka sida kunde ta över ditt problem.
men folk måste sköta sitt själv, både på gott och ont.
du ska i alla fall veta att både jag och många fler finns här och stöttar dig oavsett.

jag blev hemskjutsad sist.
där satt vi i bilen, jimmy och jag i säkert en timma och bara pratade jobb.
när han och jag startar, ja då är det svårt och sluta.
allt låter så bra, hoppas det blir så bra som det låter.
för ljuvligare i musiken i öronen än det som sagts idag både med jeffan och jimmy får man ju leta efter.

jag säger det alldeles för sällan.
vet inte vad jag skulle göra utan er två.
mitt jobb skulle inte vara en tiondel så roligt om inte ni två fanns där.

eliten är oövervinlig.

tog ett kvällsamtal med frugan med.
sörjer fortfarande över harrys snubben.
nästa gång ska jag ta chansen i akt.
hoppas sandra hinner få hem mia och klara dvd'n tills på fredag för då är den kvällen inbokad direkt.

även om jag ibland är bitter, så kommer jag aldrig komma i närheten av en så djävulsk sida som du är som en hel person.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0