mannen,myten,legenden.

oh vad jag har det bra här ute på landet.

vaknade rätt skapligt imorse, vi barn blev väckta när frukosten stod på bordet.
käkade en underbart god frukost som sen ledde till lite morgonhäng framför tv'n.
kollade på taking the stage på mtv, just love that show.

mamma och lillsis hade tagit bussen ut hit med.
det skulle grillas ute i naturen.
där stod vi ett helt gäng och frös i kapp framför grillen för att få oss varsin körv.
riktigt kallt men oerhört mysigt var det.

gick in i värmen och körde ett par omgångar yatzy och lite kortspel.
sen var det dags för mat igen, kotletter med sås och potatis...mums!

mammas pojkar maratonet på tv400 hade börjat så vi hade det på i bakgrunden hela tiden.

efterätten serverades, den var så sött så jag höll på att spy efter.
men varma päron med vit choklad över är att rekomendera fast inte i allt för stora mängder.

mamma och lillsis åkte hem.

jag och lisa låg framför mammas pojkar, sedan vinterkrysset där jag låg och rå dreglade över min all time favorite mr mannen myten legenden, petter.

efter det så beslöt sig morfar att joina mig och lisa på en omgång alfapet som tog oss bra över en timma att spela.
kan säga att det inte är smart att sitta med varken bokstaven c eller z.

nu har vi kollat klart på kvällens film och ligger för att sova.
mormor o morfar åker tidigt imorgon till jobbet medans jag och lisa ska njuta av en förmiddag tillsammans här i huset.

ska träffa sandra imorgon och få mina grejer efter hennes jobb och vid halv tio ska jag och borga på luftslottet som sprängdes.
ska även ha borga på nattligt besök imorgon, det är väl alltid trevligt med lite sådant..får jag följe till jobbet sen på tisdag med, så ypperligt.

usch såg ett kort idag som jag verkligen önskade jag hade sluppit se för mitt eget samvete.
jag lider med henne, fast hon inte ens lider utav det.
jag vet att jag inte har gjort något fel men ändå känner jag sån empati för henne.

snart tisdag.
han verkar intressant, så jag ska ta reda på om jag har rätt.

over and out from slaka idag igen,
från fröknarna ekström, lisa & nathalie






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0