flyr storstan till landet

haft en rätt mysig dag.

vart hemma hos mammi badat,käkat frulle och läst skvaller tidning i hennes säng.

vid strax inna fyra så ringde sära efter hennes tripp på biblan den duktiga flickan.
vi tog en lång två timmars fika på chicco och bara hade sånt underbart samtal om livet generellt.
nu har vi lovat att vi ska träffa någon och sen se till så att den andra har en vän åt den andra, som då iofs måste flytta för ingen av oss vill ha distans...krav, nej nej!! :=)

hade pratat med mormor lite tidigare på förmiddagen, mamma o lillsis skulle ut till dem imorgon och då vart jag helt klart sugen på att joina nu när jag är så rastlös ny i mitt livsombyte.
sen tänkte jag efter, efter ha pratat med mormor och fått veta att den yngsta och äldsta kusinen var skulle sova över där.
börjar känna att man ska ta vara på sin tid med sin familj, speciellt dem små som snart inte längre är så små. lisa fyller liksom 13 i februari och börjar högstadiet efter sommaren och matilda blir 9år nu i maj.
när lisa sen då ringde när jag satt med sara och verkligen ville att jag med skulle sova hos mormor då var det avgjort, vem kan stå emot dem små liksom.

gick hem och packade ner datorn och lite annat och sen tog jag bussen ut till mormor.
morfar kom i kopplet med nelly och lisa med maja. ett varmt välkommande med andra ord.

måste berätta vad matilda sa en kort stund efter jag kommit till mormor.
sen hon föddes så har jag kallat henne "sessan" för att hon har vart så söt med sina blåa ögon och hennes blonda långa hår, på lite äldre dagar är det för att hon är så prinsessig i allt hon har på sig och gör med.
men men i alla fall så sa hon till mig:
"nathalie, du kallar ju mig sessan...och om du gör det så måste du buga för mig för jag är ju en prinsessa då"
min lilla primadonna, jag har vart med och skapt denna lilla divan så jag får väl ta den kommentaren...

under kvällen har vi ätit mat, kollat på robinson och filmen darling.
nu är det bara jag och lisa vakna, vi kollar på lite skit program på mtv och bara umgås.

imorgon ska vi grilla korv ute i naturen, det ni!
lisa säger att hon med ska sova en natt till för att jag ska göra det, för jag har bestämt att jag åker inte härifrån förrän på måndag.

ps. än har jag inte blivit dissad för leveransrapport har inte kommit.
så jag får vänta tills vi ses i butiken och våga visa intresse tillbaka då istället.

nej nu säger jag och lisa tack och hej, over and out from slaka skogen
nu står nämligen en svart liten lurvig sötnos och stirrar mig i ansiktet, utgång jajemän!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0