underbara lördag.

somnade skapligt igår.
hur skönt som helst.
dock så fick jag ju sms precis när jag somnat in, men det var ju ett trevligt mess så det var acceptabelt.

imorse så var var det upp med tuppen.
åkte ut till väderstad bageri, mitt i ingenstans.
en familj från stockholm flyttade dit för 10år sen och öppnade ett mysigt gammalt fik.
lyx frukost med semla på det, lovely.
efter frukosten blev det en sväng i mjölby centrum, morfar ville verkligen visa mig kvarnen.
vi vart hembjudna till moster på lunch men innan vi kom hit så svängde vi in i mantorp och kollade på husbilar..mormor och dem är så sugna på att köpa en, så sugna att jag tror dem slår till snart.

jag och tjejerna stannade hemma medans dem andra följde med jeppe på hans hockey.
matilda har inte borstat hennes blonda långa prinsess hår på veckor så det var det förste jag ville ta itu med.
lockade in henne i duschen och sen fick hon kamma sig själv först innan jag gick in med mina trick.
tror hon inte vart så glad över sitt hår på länge.
matildas hår, check.
skulle aktivera flickorna på något så jag bad dem hjälpa mig med disken och sen att baka en kladdkaka som vi precis har tryckit i oss.
göra något tillsammans, check.
nu har dem precis varit ute och lekt medans jag fått leka med datorn, i alla fall en kvart.
nu är tjattermajan matilda tillbaka, så nu är det bara ge upp datorn och koncentrera sig på henne istället.

när dem andra kommer hem blir det någon göddig middag, sen grogg & massa gottigt framför melodifestivalen.

underbara lördag.

blir nog en till träff i veckan.

hästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0