sommar tider.

kan inte minnas sist jag bloggade.
datorn är inte riktigt en nära vän till mig nu under sommartider.
kollar facebook från mobilen och bloggen har jag liksom glömt bort.

min släkting frida påminde mig igår så då kände jag idag, att det kanske är dags för ett litet inlägg.

händer inte mycket och det gillar jag.
har tre veckor kvar av min semester och som jag sa innan sommaren, att det här skulle bli den bästa sommaren ever och det har den verkligen blivit.

med tanken på allt jag redan har gjort och sen vad jag har att se fram emot, en resa till stockholm där jag ska träffa kussen, pappa, pantéa och sofia och roger, mina nya vänner.
sen försöker jag planera in en resa ner till setterberg och sara i kalmar, hos dem är jag alltid välkommen.
oslo tror jag inte att jag hinner, men det blir direkt efter sommaren i såna fall.

väntar fortfarande svar från universitet.
men som sagt jag tror inte jag vill börja än.
fortfarande saker jag vill göra innan jag börjar plugga, jag känner inte stressen alls.
håller på att kolla på en ny lägenhet, sagt att min höst ska bli så bra som den bara kan.
och sen har jag ju jobbet, det har gått så mycket upp och ner på sista tiden..har inte alls mått bra där men sen kommer en semester som nu då man inte annat än saknar det dagligen.
man behöver få distans från personer och ting ibland för att veta hur mycket man egentligen uppskattar dem eller det.

i höst blir det dock något som inte blir sig likt, en höst utan min käraste vän.
men jag är så glad för hennes skull.
och  till östersund, kommer jag inte tveka en sekund på att åka och hälsa på oavsett att det är 80 mil dit..men jag hoppas fortfarande på att hon hamnar i växjö.
för första gången på 7 år jag inte kommer ha henne nära mig.
det gör mig tårögd, för den finns ingen som förstår mig bättre och som jag värnar om så mycket som den människan.
jag älskar henne mer än mig själv ibland tror jag.
men någon gång måste man ju släppa taget, och det kanske är dags.
och jag tror det kommer bli bra för oss båda.
nästa år kanske vi sitter där på ullareds camping med våra respektive, heheh....

inte alls orolig för mitt sociala umgänge i höst.
dem som jag har närmst mig är alla tiders och jag skulle inte byta ut dem för en sekund.
sen är det ju bara att resa några mil hit eller dit så finns det vänner som väntar på en där med.

mest kärlek i höst kommer mosters lilla ängel få, 4e november beräknas jag bli moster.
och det kan inte kännas bättre än så här.
ska stoltsera runt med vagnen så ofta jag bara kan.

kärleken går bra.
bättre än bra faktiskt.
jag trivs.
måste bara våga lite mer för att vinna.
om jag känner som jag känner, så ska jag säga det till honom..eller åtminstone visa honom det.
jag tvekar alldeles för mycket.
men det är för att jag vill så mycket.

jag mår som bäst nu, eller det som inte är bäst ska snart tas tag i.
en sak i taget.
men allt går framåt.

hästa la vista!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0