info 911

om det är något i världen jag tycker är tråkigt så är det att vara sjuk.

jag vart sämre igår kväll och i början av natten.
fick ingen sömn inatt så jag messade jeff redan vid fem att jag inte orkade komma idag.

åt frukost, då hade jag i alla fall aptiten kvar.
pratat med sandra och mamma ett antal gånger för att fördriva tiden lite.
har inte rört mig ur sängen knappt.
sovit eller snarare vilat en hel del, kollat på filmem dear john, den var sådär.
haft både datorn och tvn på sen jag vaknade.
lagade snabbmakaroner som jag åt ett par tuggor av.
men gud vad tråkigt jag har haft, iofs när har man någonsin kul när man är sjuk.

värsta med att inte ha feber,ont i halsen,magont eller vara snorig gör att man inte tror man är sjuk och överanstränger sig lätt..som jag gjorde igår.
men med det jobbet jag har, så fysiskt tungt som det är så måste man vara kry för att orka med det.

skickade sms till jeffan förrut, han nästintill tvingade mig att vara hemma imorgon med.
precis som jag gjorde med han sist han var sjuk.
vi är ju aldrig sjuka så när någon av oss väl är det så förstår vi att det är allvar och ser inget problem i att den andra är hemma en extra dag för att verkligen krya på sig.

får se imorgon om jag orkar ta mig till mamma och ligga där, klarar inte av att vara en minut till i denna lägenhet.
känns som att väggarna kryper in på mig.
mamma brukar sällan vara hemma så då får jag vara där ensam och sen ta ett långt varmt bad.

måste på något sätt bli bra tills lördag med.
har världens tvätt som ska tvättas, ska på matildas 9e års kalas och sen marlenas 27års fest.
som tur är den ännu en dag tills lördag.

idag fick jag info, info jag ett tag velat ha.
allt lät bra och precis som jag hade misstänkt.

det värsta med att legat i sängen hela dagen är att man inte direkt är trött.
sov inget i natt så skulle behöva en natts sömn men får nog avvakta en stund till om jag ska hinna bli riktigt trött.

aja vi hörs...
hästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0