fjortisfylla.

då var denna valborg snart slut för en.

gick som spontan planerat och mötte upp sandra efter jobbet.
tog oss ner till slussarna för att stå och kolla på folk en halvtimma innan brasan äntligen tändes.
fyverkerierna slogs upp i himlen och för någon sekund kändes det nästan som en sval & nykter nyårsafton.
dem flesta andra drack alkohol, men jag & frugan drack allt vatten.

efter ha varit hemma ett par dagar vart jag lite folkskygg av allt folk men jag höll mig nära sandra och överlevde allt.
efter brasans påtädning så gick vi upp till lasses årliga premiär öppning och köpte oss varsin glass som vi smaskade på under vägen hem.

små barn eller unga ungdomar överallt.
spyor, skrik, fulla små fanskap, snodd alkohol i petflaskor, dricka vin rätt ur tetrapacken och hänga utomhus för man har ingen annanstans att ta vägen.

gud vad skönt att man vuxit ifrån det där.

nu ligger jag här och är lite ipren frisk.
man är ju alltid svag ett tag efter man vart sjuk eller under tiden man tillfrisknar så jag mådde väl sådär på vägen hem, samtidigt som det var skönt och komma upp ur sängen och få lite frisk luft.

nu hoppas jag det är slut på eländet för nu är jag trött på det här.
är van & vara frisk 365 dagar om året så nu är jag redo att bli det igen.

hoppas alla får en trevlig valborg oavsett vad dem gör.

hästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0