i beg you pardon, i never promised you a rose garden

KATASTROF!

kvällen började så bra.

planerade in kvällens festligheter med sandra.
borga ringde.
balkong och ciggsamtal med henne ledde till en date nere vid ån.
där satt vi en timma och en halv och pratade kärlek.
livets största bekymmer.

fick ett samtal.
varför fick jag det?
är det som jag tror?

annica cyklade förbi, stannade och pratade lite med oss.
tre tjejer, bekymmerfria...eller inte.

jag trallade hem.
gjorde mig fin fin.
stack till la scala och drack ensam i baren medans jag pratade med kussen maruschka som jobbade.
fick av samma person, en timma efter ännu ett samtal.
inte bara ett utan två??
hmm....
jag ifrågasatte, han blev sur.
men jag skulle ändra ringa senare.

gick och mötte upp sandra och denise efter deras bio.
denise skjutsade hem oss.
vi började dricka våran bag in box.
det var gott i li gott kan jag lova er.

jag ringde.
han svarade inte.
han svarade.
han surade och var full.

taxi in till platens.

vi sågs.
han var fullare än fullast.
jag ifrågasatte.
vi bråkade.
suprise suprise.

55an.
vodka redbull.
ett måste.

han ringde.
inget sades.

neråt ågatan till.

han ringde.
han sa att han var på väg hem.
OCH???
vad har jag med det och göra?
jag skrek, jag skällde.
han fattade inget.

idag är han sig själv igen och allt är glömt.
för han.
inte för mig.
jag minns allt denna gång.
jag har vittnen till samtal.
jag har ett vittne till persnolighetsklyvningen och elakheterna.

tillbaka till platens.
spiderman kyss med mitt lammkött.

dansade lite.

träffade en nostalgi, manlig vän.
återupptod kontakt.
bytte nummer.


dansade lite mera.
insåg att vinfyllan inte är lika ihärdig som vodka fyllan.
insåg att vi var bland dem äldsta där.
åt mat.
sen hem.

jag hade glömt nycklarna hos sandra.
som tur var kom dennis samtidigt som mig så jag gled med in.

somnade med fler frågor än svar.

nu är jag vaken med tuppen.
tackat nej till lunch på stan.
bjudit hem kvinnan istället på fiskepinnar.
idag ska jag vara hemma.
bara vara jag.
bara vara.

det här kommer bli bra nathalie.
som vi sa igår.
en vacker dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0