en ny vecka

oh vad skönt med ny vecka.

det behövs.
ny vecka.
åter till nya tider och bättre tider.

söndagen avslutas helt underbart.
folk var lite oroliga för mig efter mitt tidigare dystra blogginlägg.
men jag är okej.
ingen större skada skedd.
ingen jag inte kan hantera i alla fall.

1h o 45 mins telefonsamtal med borga senare så har jag nog fått perspektiv på det mesta.
alltid skönt och höra att man inte är ensam med sina små tjejproblem.
i världen är jag inte ensam.

peppar för morgondagen.
ska gå lång lång lång promenad förbi jobbet med en viktig påse till moster.
ska rensa tankar och sinnen.

denna veckan som kommer ska gå i hälsans tecken.
ohälsosamt går bort direkt.

måste börja tänka på min kropp.
den mår inte bra.
men jag ska få den och må bäst.

sen blir det väl några mejl från mr policeofficer hoppas jag.
det börjar ta sig, blir alltid lika glad när hans mejl ramlar ner i inkorgen.
han känns ny, och fräsch.

nytt är vad jag behöver.

nej nu ska jag få skönhetssömn.
sömn behövs i hälsans tecken.
kroppen behöver sömn.
så nu ska den få sömn.

god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0