mitt liv är så sjukt jävla bra

melissa sjunger och berätta historier för mig.
så då kan jag med göra det.

har verkligen tagit vara på min lediga dag.
vaknade rätt skapligt.
gjorde mig fin.
gick ner till stan och mötte upp syster och liza.
vi tog oss till la scala för en liten lyx lunch, fläskfile och bernesås.
vandrade runt i staden.
handlade lite koppar och glas, fin fint.
tog oss en chai latte på espresso house.
fick sällskap av marmelutta.
gick hem till mamma en svänga som dock är på ullred och handlar ihjäl sig.
syndade då vi beslöt oss för lite kvällsmat som infattade kinamat.

borga kom in med bussen.
vi trallade hem hit.
fick fin fina gåvor, så snällt så!
pratat ihjäl våra munnar och druckit underbar chai latte i mina nya fina koppar.

på talan om alexandra.
idag tänkte jag på det...pantéa (hon har inget med själva grejen och göra) sa nyligen att hon inte såg mig leka med hennes barn i framtiden.
och jag har tänkt lite på den grejen...jag kan tänka mig en vän som, om jag nu ens får barn kommer leka med i framtiden.
men för det är det inte bara en vän som jag hoppas mina barn kommer leka med i framtiden.
många är såna, jag har vart vän med den och den si och så länge så därför ska vi alltid vara vänner oavsett hur lite dem än har gemensamt idag.
jag har inte alla mina vänner kvar från förr, dem har betytt mycket och dem har gett mig så fina minnen. och jag är inte vän lös idag. snarare är det bättre idag för dem vännerna som jag hade då och det vi hade gemensamt är inget som vi hade haft gemensamt idag.
folk slutar kämpa, dem bara förväntar sig att sina vänner kommer finnas där om tio år för att dem har funnits där i tio år men dem kämpar inte för att hålla vänskapen vid liv.
för mig handlar det inte om år, och jag får det alltid bevisat för mig.
idag spenderade jag min kväll med en vän som inte varit det alls länge, idag spenderades min dag med en tjej som jag för lite mer än ett halvår sedan föraktade och förra helgen var jag hos en vän som jag för bara två år sen inte ens visste existerade, men dem är lika mycket mina vänner som någon som jag kännt i år.

imorgon blir det morgontripp till ica vasastan för att inhandla filmjölk med sandra. det ska bakas scones förstår ni...
sen blir det en snabbis till mammi för att sedan ta buss 11 mot tallboda och tempo tallen.
ett samtal väntar efter jobbet, 20.15 undra vem som vet att jag slutar då!!

fortfarande nedräkning för fredag.
lördag har årets förfest styrts upp hos johanna.
kommer bli en sån värd helg med värdigt folk.

vem är du?, du gör mig nyfiken!


Kommentarer
Postat av: Nanna

Ja, jag undrar vem som ringer dig då... Kan det vara Mr. X?

2009-10-20 @ 12:33:48
URL: http://www.metrobloggen.se/nannizen
Postat av: P

Har aldrig påstått att tid har någon betydelse!

Det där har du missuppfattat.

2009-10-20 @ 19:50:32
Postat av: P

Skrev att dom vänner VI HAR GEMENSAMT är just vänner som jag haft i mååånga år.

Men sen kvittar kvantitet i övrigt! Det handlar om personkemi.

Men det är klart man är mån om såna man haft länge. Något annat vore tragiskt.

2009-10-20 @ 19:52:00
URL: http://panteas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0