mina halsmandlar är stora som ballonger

passar på att fördriva tiden lite nu när knarket har gjort sitt i kroppen och jag faktiskt kan sitta upp utan och känna mig svimfärdig och som att lägenheten är en iglo.

natten har varit okej.
sov med ett extra täcke och kläder så jag var väl förberedd.

ville verkligen till jobbet idag, hade ju bestämt mig för det igår.
men kroppen klarade verkligen inte av det idag.
tisdagar är den tuffaste dagen så jag fick välja att avstå.
hoppas på imorgon, men man ska aldrig hoppas på för mycket.

dagen har gått sakta.
har bara legat framför tvn hela dagen.
druckit c-vitamin, tagit ipren, druckit nyponsoppa, ätit halstabletter, tagit en piggelin, kokat mig en varm kopp med te och faktiskt orkat och laga mig en rejälj husmanskost tallrik.

ännu har inget gett resultat, men det brukar ju ta sin lilla tid.

det mest tragiska när man är sjuk är att man inte minns hur det var att vara frisk. sjukt ju...

nu ska jag kämpa vidare mot bakterierna / viruset.

en influensa puss till alla er, hoppas jag inte smittar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0