jag vet vem jag är när jag är hos dig

rewind.
spola ett snepp bakåt i tiden.
vad skedde liksom?
nu ska ni få ett utdrag ur en vanlig dag i nathalie ekströms liv.

jobbat 5½ timma.
kommer hem strax efter halv nio.
tvättar av mig sminket, byter om till hotpants och t-shirt.
börjar fundera på kvällsmaten.

telefonen ringer.
sandra pullan står det på displayen.
bettan sitter på jobbet ensam och har en tråkig och lugn stund innan hon snart ska hem.
hon pratar med mig med en baktanke, hon har precis läst i personalpärmen att hon börjar torsdagkväll och inte morgon som hon trodde.
men den baktanken kommer inte fram riktigt än.

sandra: vad gör du?
nathalie: inget, kom precis hem från jobbet
sandra: jaha, jag ska nog hem efter jobbet och ta mig ett par öl
nathalie: eh skit i dem, kom hit istället jag har ostbågar, chips och grey's.
sandra: ja jag kommer efter jobbet

så strax efter nio var hon här.
ostbågar,chips,grey's och fråga olle dokumentären.

pikarna kommer och går hela tiden att det är platens onsdag.

klockan tickar, partymusiken kommer på men vi försöker visa karaktär.
men vad fan det är bara att inse, vi har ingen karaktär vi två.

23.18.
eh vad fan, vi bara kööööör.....

10 min hos mig, en gammal klänning, ett par lowshoes och lite hårssprayshår.
10 min hos sandra typ samma där.
303030 till östgöta b.bolag.
platens.
6a sambucca baileys och 6a redbullvodka att starta kvällen med.

sen gick det bara utför.

bruden på dansgolvet fick mig att gråta, mig, sandra, två brudar och vakterna.
hon gjorde min kväll, en dansande tabita in real life.

hamnar på efterfest ett där jag slängt av mig alla mina ytterkläder och bytt till en fårulltröja.
taxi till efterfest två.
somnade halv sju efter en efterfest med min gamle granne martina rohlin, två karlar och en massa drama.

vaknade upp utan mina ytterkläder som jag insåg ligger i en lägenhet i linköpings innerstad.
fint då!
fortfarande inte fått tag på snubben, men annars vet jag ju vart han bor.

sovit.
lagat mat.
jobbat.

på jobbet.
nathalie på sms: är du med på att möttas upp utanför mc efter jobbet?
sandra: är du hungrig?
nathalie: jag dör av hunger, sugen?
sandra: vad tror du?
nathalie: jag är där tio i nio, så vi ses när du slutat vid nio.

gött var det, mcfeast och sen en glass på det.

är så glad att du kommer nästa helg anna, få visa dig vänner / familj / linkan / ågatan.
sara, du och jag med många mera kommer rocka fett.
och sara, draman vet du vart den ska va.

jeff och jag har bestämt oss idag på jobbet med.
julafton, då köööör vi (jeffan, nattan och folk som ska joina)......
it's my birthday, we gonna party like it's my birthday.

mycket att se fram emot får hösten att vara ljusare än mörk.

just det, fått mail av b.millar, skottland har talat igen liksom.
så kul att se skillnaden på våra mail.
därför offentliggör jag mitt privatliv i mailform nu.

jag till han
hey b.millar!

you look good and happy.
i'm glad to see.
beautiful girl you've got, she looks nice.
hope she treats you good.

you never told me what was so important the last time you tried to get in touch with me.
hope i didn't miss anything big.

i just moved to a new apartment.
lying home sick, it sucks but when you have the flue you have the flue.

take care b.millar
xxxxxxxxxx

han till mig
it was 2 say i was mabey going 2 come across but im going 2 cum across nxt year 2 see u and it was just for a blether and that and plus u have phoned me a couple of times and the just hung up when i have picked up what was that about??.

have u mist me?? i have mist u and all the banter we have on the phone.xxxxxxx

anyway ill try and get in touch soon ok take care sweetie.xxxxxxxxxxxx

vilken vändning!

måste bara slutligen säga, eftersom denna vecka går i vänskapens tecken.
sandra, du är min boy toy.
du får mig att känna mig ung och fräsh.
du får mig att vara den jag är.
du får mig att släppa alla hämningar.
du får mig att släppa loss.
du gör mig vild och galen.
du får mig att visa dålig karaktär.

jag vet vem jag är när jag är hos dig bettan, det vet du!

sömn nu!
imorgon jobb.
sen enchiladas och idol med ingen mindre än tjejen som kläckt kommentaren
"knulla är det sista jag tänker på, med den där blöjan mellan bena"
du vet vem du är!

xxxx


Kommentarer
Postat av: Borga

jag ska med på julafton!!! jag hatar traditioner, jag vill bli full istället för att vänta¨på tomten;)

2009-10-16 @ 21:09:51
URL: http://metrobloggen.se/Borga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0