en viss oro

då har man kommit halvvägs in i veckan känns det som.
en vecka som hitills till har varit mindre bra.

idag hade jag bestämt mig att ta mig upp ur den här sängen och tycka-synd-om-mig-själv-jag-är-sjuk situationen.

vaknade sex imorse, satte på en kanna med te vatten och tog mig en kopp framför dem nya avsnitten av gossip girl (the next time you think that you are blair waldorf, remember that i am chuck bass, and i love you) och sen även one tree hill.

dagen startade utmärkt med andra ord, finns egentligen inte så många andra bra sätt att kicka igång en dag.

klockan var fortfarande barnet så unnade mig lite sovmorgon till halv elva.
aptiten är ju låg nu så behöver ju inte lägga tid på frukost.
bara på med kläder och tralla ner i den hemska kylan till stan.
hem till en tom lägenhet hos mamma, läsa lite hänt extra skvaller.
gå och möta upp mamma och syster.
ta en fika / lunch som slutade med att jag tog några tuggar av mackan. men tomaten var inte varm nog, osten var ingen god, skinkan hade en massa äcklig ost på sig och i botten av mackan var det senap som jag avskyr...som sagt aptiten är inte på topp.

när dem andra skulle vandra stan så beslöt jag mig för att köpa med mig en piggelin upp till mamma och vänta in bussen till jobbet.
hann med ett varmt bad, hur skönt som helst.

kom till jobbet, redo för att dra mina pikar och skämt som jag längtat så mycket efter. är ju inte lika alert som jag brukar men jag gjorde mitt bästa.

bäst är åndå pucko jeff..han slutar vid tre när jag börjar. han byter från arbetsskor till privatskorna.
jag hade redan bytt om och hade idag mina vanliga skor på mig då jag i sjukdomens mindre bra tillstånd hade glömt mina jobbskor hemma.
jeffan till mig" du tar inte mina skor vet du" (brukar låna hans jobbtröja ibland när jag glömt min)
jag" va, eller vad fan det hade jag inte ens tänkt på men det är klart jag tar dina då"
jeffan"nej du tar fan inte mina skor, heheh då tar jag med dem hem..dem luktar ändå tåbira"
som om någon någonsin har dött av det liksom, hellre det än smutsa ner mina privatsskor, tänkte jag.
jag löper in i omklädningsrummet med en jeffan efter mig, tar skorna och hinner låsa in mig innan han hinner fram.

sjukt störd, varför nämna det jävla pucko.
hade inte ens en tanke på hans skor innan han sa något.
han får skylla sig själv den blondinen.

sen fortsatte eftermiddagen med jimmy.
onsdagar är nathalie och jimmy på lagret dag.
städa, jobba och hinna prata lite alone talk.
gillar verkligen onsdagr mellan tre och sex.
speciellt idag när man fick veta att en snygging snart kan vara på marknaden...hehe nejrå!!

dem sista timmarna idag var ett helvete.
halsmandlarna höll på att ta kål på mig, smärtan vid varje svalj var enormt smärtsamt och påfrestande.

men så fort jag kom hem myste jag ner mig framför grey's med lite nyponsoppa,ipren och en te kopp så nu känns det faktiskt mycket mycket bättre.
har använt mitt näshorn med, mammas harobjekt. men ärligt det bästa jag någonsin använt mot förskylning och det är naturligt med..inga kemikalier bara vatten och salt och sen in i ena näsborren och ut genom den andra. blir inte bättre än ett norskt näshorn!

för er som är som mig, ofta förskyld. köp ett näshorn!

har bestämt mig för kalmar i helgen.
tacos och idol på fredag, party med studenterna på lördag och snacka skit och äta en massa gott på söndag och sen resa hem på måndag.

anna och sara, det låter väl som en underbart bra idée??

nu ska jag sova.
eller först ska jag se klart det gamla klassiker avsnittet av vänner, då rachel får bonnie att raka av sig håret igen för att hon vill ha tillbaka ross.
imorgon blir det tvätta 8-12
in till stan
jobba
hem och packa

efter ett tag ifrån magsår, så fick jag nu ett på kvällen. mindre smärtsamt magsår, men den uppkommer fortfarande för det.

hästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0