dramatisk helg

i fredags så kommer jag till stan efter jobbet.
skit stressad med tusen folk, netto och claes olsson.

hem till mammi.

back to my place.

kaos i lägenheten med ändå så hade jag bjudit hem sändra dee för en myskväll.
jag hade lagat egengjord potatisgratäng med marinerad fläskfilé.
kvällen slutade i katastrof då jag la hela handen på en kokhet platta.

akuten.
segt som fan.
smärtan var olidlig och outhärdlig.
snygg läkare, super trevlig.
det är inte som jeffan säger att jag alltid ska tänka på killar, snarare att jag försöker alltid fokusera på det posetiva i en mindre posetiv situation.

kom hem förbandad och hög.
kollade på gossip girl och one tree hill innan jag tidigt på lördagsmorgonen kunde somna in.

telefonen går i ett på morgonen om hur jag mår.
mormor "vi kommer och hämtar dig vid ett, du sover hos oss inatt"

så vart det.
omhändertagen av mormor och morfar, ut till slaka skogen.

lilla sessan skulle med sova där.

jag sov bort hela lördagen, vaknade till vid mat och fika och vid körslaget annars sov jag bort hela lördagen.

handen har läkt fint och fort, dock måste ett återbesök på vårdcentralen ske imorgon. tur det, för då kan jag ta upp det jag redan innan hade tänkt och gå dit för. hoppas bara det finns tid imorgon..

idag har jag legat i mormors säng hela dagen, kollat på alla veckans avsnitt av idol.
har inte haft ont i handen idag med i halsen och i kroppen.
jag har inte tid och vara sjuk har jag legat och sagt till mig själv hela dagen.

fått hem lite mer kartonger.
försökte få lite gjort nu på kvällen men tejpen jag har suger så en ny måste införskaffas imorgon tillsammans med handskar så jag kan diska min enorma disk som bara legat där pga av den lilla händelsen. infektionsrisken är stor så måste ha handskar på mig för att diska.

måste komma igång med lägenheten nu, vill att den ska bli fin direkt.
mormor och morfar ska komma imorgon så då ska lite ordnas.
måste handla lite mer stuff imorgon med.
även till ikea ännu en gång och sen köpa målarfärg så morfar kan måla.
kommer ta veckor, tyvärr. har ju inget tålamod...

igår fick jag ett oförskamligt bra erbjudande.
värbrand och anna ringde från deras partajande i kalmar igår kväll.
dem hade kollat upp att både dem och jag är lediga i helgen som kommer.
kan man tacka nej till en inbjudan till två helt underbara vänner några mil bort??
NEJ!
så bara pappa sätter i min lilla extra bonus denna månad så ska jag köpa biljetter imorgon och åka ner till helgen.
som dem sa " du behöver det här"
och tamigfan det gör jag, jag behöver komma bort en helg och bli lite vild and crazy med dem.

helgen efter det jobbar jag helg helg.
den 24e bestämde jag och lisa att det ska bli en rejäl maxim kväll, fin då!

veckor i från ågatan gör mig gott.
riktigt gott.

nu ska jag se tredje avsnittet av grey's.

tack för all omtanke i helgen, det värmer.

hästa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0