det är att leka med eld

vilken dag.
började dålig.
slutade kanoners.

klockan ringde innan åtta.
tvätttid.
maskinen fastnade, men efter tips av mammi så fixade jag det.
lyckades klumpa mig och spilla ut halva tvättmedelspaktetet på mina nytvättade kläder.
tummen upp kebabas!!

fixade te det snabbt och sen sket jag it.

drog in i mina varma och mysiga höstkläder. (höstens bas är kängor,leggings,stor t-shirt / tunika, stor stickad varm tröja,halsduk och vantar.
kan det bli bättre?

mötte upp lisa,marlena och sis.
ming palace.
lovely!

efterätt på coffe house i fåtöljerna vid fönstrena.
ännu mera lovely!
mycket skit snack, mycket.
gå inte förbi dem fönstren, för där blir ni grillade.

satt där tills min buss till t-boda skulle gå.
jobba.

bussen back to town.
upp till mammi en svänga.
sen hem till johanna för att se inlåst med henne,liza,marlena och syster.
mösigt.

buss hem.
packat.
alltför mycket kläder som vanligt, att jag aldrig lär mig packa rimligt.
överdrivet, alltid!
målat naglar fingrar/tår.
lekt med min kalender.

nu borde jag sova, för länge länge sedan men har så mycket energi.
nu när man börjar friskna till antar jag.

imorgon är det jobb 9-15.
hem till mamma och hämta mina glajjor.
15.52 lämnar jag linkans perrong för kalmars perrong där jag förhoppningsvis anlänt 18.50.
två vackra människor kommer dit och hämtar upp mig.

vilken helg detta ska bli.
så värdig.
helt jävla underbar.....

den 24e okt ska jag liza syster marlena och johanna köra en rejäl fyllekväll på maxim, en hejdundrans förfest och sen maxim.
gillart, inte mycket folk utan litet och intimt.
därför vi också valt att dra ut på julafton i år igen, jag och marlena testade det förra året och hade så roligt så jag ramlade i stentrappan och fick en lårkaka och en bakfylla som gjorde att jag knappt fick i mig en cider på juldagen.
går hellre ut på min födelsedag med mina nära och festar tet rejält när man kommer hem från julfirandet hos mormor än och kör hårt på juldagen då det ändå bara är dyrt och för mycket folk.
har gjort mina juldagar för några år, blir säkert roligare när man blir äldre.

har så mycket att se fram emot.
höstdepp, nej.
höstpepp, jepp!

grisar är till för att behandlas som svin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0