sen en tid tillbaka

inte utan min vän.
mitt nya namn är, tjallaren.

inte utan min vän, det är min slogan.
en arbetsdag igår.
försov mig och vaknade 11.11 och bussen går nerifrån resecentrum 11.33.
det var snabba ryck kan jag lova, men 11.27 stod jag på rese, tände en cigarett och andades ut.
jobbade 12-20.15.
var jätte frisk och jätte glad på jobbet igår, tror dem andra vart lite irriterad över min friskhet, pigghet och glädje..men någon måste ju sprida det goda känner ju jag.

efter jobbet åkte jag hem till frugan, lyxade till det med lite pommes,mjölk och marabou vinter hemma hos henne.
bytte snabbt till en flaska vitt vin.
det rann ner snabbt, tills vi beslöt oss för att vi hade allvarliga cravings och behövde mer efter vårat långa samtal om singellivet.
trallade ner till 55an och köpte oss varsin jävel (vodka/redbull).
det resulterade i mitt nummer skrivet på ett kvitto och ännu en jävel.
köpte dem nya ciggen, marlboro gold advance och gick till plaza.
på plaza snackade vi med ali och köpte oss varsin oozze, eller hur den nu stavas.
festen kändes mer som den var på maxim så vi förflyttade oss dit ner.
lite ljungsbro folk där.
blev in spanad (enligt sandra) av en känd ljungsbro snubbe, alltid trevligt.
halv tre stod jag med en 90a från tallboda, allatiders!
sandra och jag vandrade vi stängning och när vi kommit upp förbi pitcher så kommer achmed från plaza och erbjöd oss skjuts hem.
sandra orkade inte gå från vasahallen (typ 300m) så hon följde med mig hem och rostade mackor till fyllekäk.
vi spoonade inatt för det var lite kyligt, så mysigt så.
vakna upp till den fisande grisen är underbart, det är livet.
romantisk frukost med oboy och rostade mackor med marmelade, det ni!
nu är jag nyduschad och ska vila en stund innan förberedelserna för tallen ska startas upp.

Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till

Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann

Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tillbaka har jag varit tyst
Och försökt att känna efter hur det känns
Ja man gör som alla andra och försöker att bli van
Men jag har tröttnat på att vara likadan

Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag
Och försökt att vara nån till lags
Ja man kämpar för en plats som passar både här och där
Och snart har man glömt vem man är

Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska jag hitta den jag är


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0