då sitter man här med klådan i ögonen på

då var man framme då, spontan semester och härliga tider.

bilen gick strax efter sju igår, åkte mormors och morfars bil först, sen joinade matilda..vi låg mest och sov. sen bytte jag över till mosters bil och satt och sjöng med lisa och jeppe på gamla michael jackson låtar fram till öland.

resan gick snabbt och smärtfritt, förutom att min urinblåsa var enormt fylld och behövde tömmas när vi väl var framme.

ekerums campingplats, precis som förr. minns allt, det är den samma.
men jag har blivit äldre, ingen studsmatta för mig inte.

kom världens åsk och blixt väder igår i  över en timma. jag tycker det var mysigt och vackert medans stackars mormor är så rädd. hennes största rädsla genom åren är åska och blixt.
men det gick över och sprack upp till en underbar kväll.
vi käkade lunch pizza borta i strandhuset och kvällen spenderades med groggar och cigg på altan med moster och morfar. mormor kände sig inte hundra så hon slutade rätt tidigt.

ekström/andersson/johansson/cangren mm släkten skakades av en tragisk händelse igår.
min mammas moster, mia..som är typ bara några år äldre än mamma i våran unga släkt. hennes man eller ex man var det senaste åren, moa / cissis pappa,johanna / markus / helena och sannas styvpappa som dem är uppväxta med.
kenneth cangren dog tidigt igår morse efter en lång tid med cancer. det var väntat men det är ändå så tråkigt, kenneth liksom. men nu är han i himlen och tar hand om min kära gammelmormor och hennes syster inga. dem tre dricker kaffe och tar sig en whiskey i himlen, och vakar över oss. tredje året i rad det blir begravning för släkten. undrar hur många mer man klarar.
känns tragiskt och säga att man är van nu när det kommit till tredje. jag hoppas innerligt det dröjer till fjärde. ingen mer nu, får tas ifrån mig / oss.
kenneth, vila i fred!

från en tragisk till en mer glädjande nyhet, jenny johannsson 18 år idag, GRATTIS TJEJEN!
önskar jag vore hos dig nu, men mamma och dem är där och firar dig åt mig.
vi får ta en öl på 55an någon dag så ska jag bjukka dig på något gött.

idag har jag inte vart bakis, vart 7 små groggar igår men gick och la mig vid tolv så sömn har jag fått.
det regnar idag med, eller det började precis. hoppas det spricker upp till kvällen idag igen.
vi har vart i simhallen, jag har motionssimmat 45 min och sen lekt med barna i utepoolen..där vi fått vara helt ensamna.
jag har fortfarande kvar mina skills under vatten ytan, good good att ciggen inte förstört allt.

i höst är det jag, lilla fisken som köper simkort. fan vad jag älskart! förutom nu efteråt när det kliar av kloren i ögonen. men det tar jag alla gånger om för att få simma.

nu ska det lagas lite lunch, hungriga barn och vuxna väntar....

ikväll blir det jordgubbsvin förhoppningsvis....

jag njuter, men måste ta tag i verkligheten och försöka styra upp så jag står i öltält fredag-söndag nästa vecka på mantorp park och njuter. jag älskar stressen och tempot där...och öltält, det är min grej för en helg!
ska se, har ju redan pass på mitt eget jobb.
tänkt dem som inte har något, och jag har flera ;=) och jag älskar't!!!!!!!!!!!!!!!!

nej nu ska jag fortsätta njuta av semestetid och regn, imorgon blir det sol och ölands djurpark!

hästa!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0