hej mitt vinterland, nu är jag här!

det här är precis vad jag har förväntat mig...

dagarna denna vecka har gått riktigt fort.
i tisdags kväll så gick först jeff hem efter sett helt döende ut på lunchen och sen på eftermiddagen gick claes hem av sjukdom.
så det var bossen och jag som fick köra kvällen.
jimmy var så stressad när vi stängde och bara krånglade med kortet vid stängning för han var för stressad så jag sa bara
"jimmy, jag tar bussen istället..du är så stressad och du är redan sen och hämta upp dem andrat"
fick tillbaka "håll käften, och sätt dig i bilen"...snacka om en bra boss man har!

igår var det med jobb, ett lekpass med jimmy.
han var på något konstigt humör så han stalkade mig, störde mig när jag skulle göra brödvagn, slogs, gjorde saker halvfärdigt och så mycket mer.
han var nog mest sällskapssjukt för att hans partner in crime var hemma igår med.
jag fick ringa den där partnern med, jimmy hade fått direkta order av han att jag skulle ringa när jag kom till jobbet så skulle han och jag göra frukt & grönt ordern tillsammans...eller snarare det var ett uppdrag för vilken nöt som helst..men han hade valt ut mig och jag kan ju inte förnerka att jag är lite svag för just den avdelningen, mejeriet och tobaken..så behövs jag ställer jag ju alltid upp.

mormor och lasse kom in med syster yster igår på jobbet och hämtade smörgåstårtor, som dem skulle ha till kvällen när lasses mamma skulle firas.
perfekt, då skulle dem vara i johannelund på kvällen, så då är det inte långt till tempo tallen och hämta upp mig.
skjutsade även in martin till stan istället för att han skulle få stå ensam vid bussen och frysa.
hem till mig och hämta lite tillbehörigheter och sen hem hit, mitt ute i slaka skogen.

igår kväll åt jag äggmackor och sen åt vi alla tre saffransrisspudding med någon societetssylt som mormor bara kan köpa på ett viss ställe på öland som är specefik till just denna pudding eller va det var hon jiddrade om.
dem sa hejdå imorse när dem drog till jobbet.
jag flyttade in till deras sovrum framför deras plasma tv och satte på the voice som jag legat och kollat på nu mellan sju och nio.
har ätit en god frukost och ska snart kolla bussarna så jag kommer i tid till jobbet idag.
får se vad kvällen erbjuder nu under sjukdomstid, jeffan eller någon annan.

nej nu sitter maja vid dörren och väntar på att få kissa, så jag ska med henne ut och kolla på allt det vita fina som lagt sig på hela denna stora trädgård och på all julbelysning.
sen blir det serier på datorn för fulla muggar, ligger lite efter nu.....

hästa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0