3 monster, en godisskål & jag.

matilda till nathalie: har du någon du är kär i?
nathalie till matilda: nej det har jag inte.
matilda till nathalie: jo, men det måste du ha...säg någon
nathalie till matilda: men jag kan ju inte säga någon om det inte finns någon lilla matilda
matilda till nathalie: jo, men du måste säga någon
nathalie till matilda: ja, men då säger jag molgan (alfons osynliga vän)
matilda till nathalie: bor han i ullared?

samtalet ändrar riktinig när jag frågar matilda samma fråga....
nathalie till matilda: vem är du kär i då?
matilda till nathalie: kalle
nathalie till matilda: i idol?
matilda till nathalie: nej i min klass
matilda till nathalie: jag var ihop med honom förrut, men nu är min kompis ihop med honom
nathalie till matilda: är du kär i ditt ex som numera är din kompis kille??
matilda till nathalie: JA!

8år eller 22, same shit different age.

ett underbart kvällssamtal med med ett av tre monster jag sitter barnvakt åt idag.

vi har dansat och sjungit grease låtar vid spisen medans lövbiffen har brynts till middag.
sen har vi hetsätit en hel skål med godis och nu sitter vi och väntar på idol reslutaten.

jag ska ta tag i köket som den vuxna människan jag är, men kroppen tar sig bara inte dit.
imorgon blir det jobb och sen får jag se om jag sviker mitt löfte med att hålla mig från cigg och alkohol till personalfesten den 12e..aja det återstår och se imorgon, först och främst jobbar jag ju imorgon 15-20.15

HÄSTA LA VISTA!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0