notion

sicken dag ser ni, vilken start på veckan.

igår var en helt underbar kväll.
telefonsamtalade lång tid med två olika människor.
två helt underbara brudar.
båda gav dem mig något.
bra råd, eller dem lyssnade, dem hörde mig.
mina problem är såna typiska tjejproblem.
sånt förstod dem sig mer än väl på.

borde hyra in mig en manlig vän med, i och med att alla mina har rymt.

tog bussen till jobbet idag, slöade.
jobbade först i tystnad och sen i ilska.
det vänder fort.
men ibland glimtar det till.
det rer sig, får tat för vad det är.

gick en underbar promenad med musik i öronen hem.
stötte på fröken borga vid ån.
där fastnade jag med cigg i handen i två timmar.
härligt samtal, härliga sensommar tider.

kom hem hungrig som en ko.
telefontiden startade.
med sandra.
crossfire på torsdag, vet hur det kommer sluta men jag ska försöka att inte gå.
sen blev det nanna.
härliga vänner som lyssnar på mitt elände till samtal, men sen även mina andra trevligheter.

trevligheter har jag många av nuförtiden.

har precis lagat en underbar kycklingwok som jag ska ha som matlåda imorgon.
blivit kung på matlåda.
ska baka med i veckan men det får bli till fredagen.

har bestämt med kussen nu.
klockan åtta imorgon blir det träning på simhallen.
skönt skönt.
har rökt alldeles för mycket idag.
men det förtjänade jag, får tänka så.

har varit så duktig idag när andra inte varit det.
jag är riktigt stolt över mig själv.
trodde inte det här, men jag har bevisat mig fel.
skönt det!

nej nu ska jag fortsätta lyssna på
kings of leon - notion
jag har den på repeat.
underbar!

sovtajm, eller läsa bok tajm.
hästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0