jag vet vad som måste göra, men ändå sitter jag kvar här!

dagarna är demsamma, inget nytt händer.
hatar såna dagar.
jag behöver spänning.
något nytt.
kan något snälla slå ner någonstans som förstör rutinerna i min vardag.

idag har man jobbat över då, jobbade 10-20, dock med moster som vart inringd från semestern.
vart fullt ös, men det går vi är ju ett teamwork.
alla utom en.
den personen fick höra mig ryta i rejält idag, edvard kom in en snabbis för och handla. han tyckte jag var modig som sa till den andra kollegan för det är tydligen få som vågar göra det. han som gjorde det har ju slutat.
jag står ut med mycket, men sen kan jag inte hålla tyst när jag ser andra människor lida pga den människan.

nu sitter jag här, har faktiskt struntat i datorn ikväll.
lagat en pizza. ljuger om jag sa att jag gjorde degen från grunden. den har jag faktiskt fuskat med, men jag har vart duktig ändå.
eftersom mammi är vegetarian och lillsis inte tycker om vitlöksmarinerade champinjoner så tar jag med mig till "chefen" imorgon. han vart glad och tackade.
det är presenten han kan få för att överlevt dessa veckor som "chef". imorgon är ju hans sista dag, han har vart ovanligt snäll mot mig, båda riktigt förvånade över. har till och med bett om min hjälp med saker som han har noll koll på och klarat (nästan alla gånger) höra mig driva och hetsa honom om allt han glömt eller gjort fel på.

är nog ledig torsdagen nu som det ser ut, martin jobbar mitt pass eftersom jag jobbade hans idag. och hela helgen, kanske tom måndag det beror på hur schemat kommer bli framöver efter daniel slutat.
oavsett så får jag en hel helg. det kommer göra underverk.
ska rå om mig själv och bara vara, inte göra några planer utan ta allt som det kommer!

nej ska göra ett personlighetstest nu på match.com, något nytt. älskar sånt!
sen ska jag sova.
imorgon vankas det jobb.

härliga tider, trots kropps motstånd.
finns inget jag inte tar med en klackspark!!

;=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0