idag är jag hård och säger nej!

vilken helt jävla underbar dag!

jag är ledig, helt underbart
det är sol ute, helt underbart
familjetid, helt underbart
en möjlig utgång, helt underbart

vaknade upp av mig själv idag, ingen klocka
la mig i mammis säng och kollade på våra bästa år, helt underbart länge sedan man såg det programmet (jag vet att jag är ensam om att tycka om den serien)
tog en frukost på sängen, en långt varmt bad
¨
sen började helvetet, med en jävla mjöklmage (därför jag haft så ont dem senaste dagarna) jävla mjölk som jag dricker hela tiden. nu är det slut på det!
pga mjölmagen så passade inga kläder, byta kläder i säkert tre kvart. inte likt mig!
slutligen så slutade på svarta gladitor sandaler, svart kjol, rosa nit tunika, svart nit armband och stora silver örehängen..lovely!

mötte upp syrran och mormor på expressor house. mormor hade bara en kort lunch så hon gick rätt snabbt. sandra och beställde in dagens första rond med is-chai. vi har kollat på folk, vår bästa hobby.
köpte dagens andra rond när kussen kom och joinade oss.
då vart det lime/citron vatten med en kyckling sambal macka...mums!
tredje ronden vart det en mudcake som var för sött från mig så syrran fick ta den!
jenny och johhanna x2 gick förbi och funderade på en platens kväll. låter ju lovely så jag började peppa kussen för detsamma.
men hon ska pro jobba på ett nytt jobb idag och är osäker på när hon slutar, så nu väntar jag på mess om hur kvällen kommer att sluta.

egentligen har jag ju mjölkmage men vad fan, vem har inte det ibland!

kom precis hem så nu ska jag slappa lite, kanske ta en powernap. jag är ju ledig liksom!
"chefen" ringde först en gång på förmiddagen och sen nu en gång på eftermiddagen, men nej har jag svarat båda gångerna. finns fler personal än jag som kan ställa upp...
andra gången sen jag började som jag sagt nej!
blir så trött på personalen som jobbar ett par pass, sen blir dem "sjuka" för dem inte orkar jobba.
jag ska inte ge upp min lediga dag idag pga av en sån personal.
dem löste det i alla fall, var tvungen och ringa upp och höra efter. får ju så dåligt samvete fast jag inte borde få det!

vi får se hur kvällen slutar i alla fall, hinner nog återkomma till er!
hästa!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0