husmor

fan idag har jag inte gjort ett skit
inget

eller vänta nu....

det har jag ju

jag har bloggat
suttit vid facebook / bloggar
kollat på våra bästa år / oprah
laddat ner avsnitt 9,10,11,12 och slutligen det sista avsnittet av säsong 3 av friday night lights. tog igen det jag inte hann med i våras, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
älskar friday night lights, the american dream. drömmer mig bort till landet där alltid är möjligt.
precis så som jag spenderade min yngre barndom, drömma mig bort till landet där allt är möjligt.

sen har jag visat mina husmors kunskaper.
bakat scones, med lite smör och marmelad och druckit lite te till det.
bakat äpplepaj med vaniljsås till.

det ni, det har regnat och jag har bakat.
jag kan, jag kan.
om jag bara kan hitta någon som kan uppskatta det med
mammi äter sällan något som andra bakat och scones och äpplepaj är inte riktigt hennes grej och lill sis tyckte scones vart torrt och ingen favorit för henne, när hon åt min äpplepaj åt hon bara det övre för äpplena gillar hon ej...varför skippa det bästa?? dumma barn dumma barn.
vi åt vaniljsås av märket, ekström.
vi är E K S T R Ö M

tror jag ätit upp mig fem kilo idag och gråtit av mig 10 liter saltvatten...jämnar det ut sig då?

älskar vara ful,äcklig,tjock,sur,det regnar ute,baka,pyjamas hela dagen dag.
bara att få vara.
inte träffa någon, inte prata med någon.
bara jag, mina serier, mina tårar och mina tankar.

och nej jag är inte depressed eller dumpad.
jag bara har såna dagar eller små perioder ibland.
det som gör att jag kan vara glad alla andra 355 dagar av året sen.

är så taggad för morgondagen.
bli människa med lite smink och kläder.
promenad.
jobba.
gå ut.
träffa folk.
dricka.
dansa.
vara glad.
skratta.
le.


fröken borga ringde förrut på sin arbetsrast och tjitttjattade lite.
trevligt med lite störelse under min "gå i pyjamas hela dagen,omsinkad och ligga i sängen" dag.
kanske blir en träff imorgon på morgon kvisten, det återstår att se.

på tisdag börjar allvaret, gillar att det är en tisdag och inte en måndag.
ska kolla mina arbetstider.
styra upp det med kussen.
sen sker uppstyrningen äntligen.
tränning låt din början få sin gång.
simma simma simma simma.
fokusering.
mål.

tränning, check check.
jobb, yes yes.
hemlighet, kanske check check
körkort, snart så snart så
högskoleprov, det kommer
en kurs, på våren eller kanske i höst?? hmm men schemat är redan fullt i höst så tror våren blir bättre.

nehe vi hörs då gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0