remember all the things we wanted

vilken vecka, äntligen kändes det som att den var över igår.

en sjukt tråkig dag på jobbet igår, på ett sätt.
älskar att det är så personligt mellan personalen.
hatar att det är så personligt mellan personalen.
han låter det gå ut över mig.
jag blir frustrerad varför jag inte blir behandlad som alla andra, det var vår överenskommelse att gå tillbaka till förr.
då jag var en, som alla andra.
jag låter det gå ut över honom.
och så går det vidare, från skratt till ilska.
jag börjar innerligt bli så trött på det.
det har blivit för personligt.
mitt jobb brukade vara min fri zone, där alla problem kändes långt borta och glädjen låg så nära till hands.
men så känns det inte som nu.
nu försvinner inte ilskan, vissa dagar gör den det, dem flesta dagarna gör den det.
men vissa dagar byggs den bara på.
eller glädjen jag hade när jag kom dit försvinner.
jag förtjänar inte att få ilskan över mig, jag tar inte det.
ska man kanske inse att dem bästa dagarna är ett minne blott och försöka finna nya minnen?

jobbade över till sex igår.
stressigt.
nio timmars kassa pass.
mycket trevliga kunder.
mycket skratt.
min älskade tant gjorde mig så glad att jag fick en tår i ögat av skratt.

kom hem, sjukt försenad och stressad.
men jag hann.
jag hinner alltid.

nanna kom.
balkonghäng hela kvällen.
kort.
alkohol.
massvis med cigg.
mycket trevliga samtalsämnen.
fyllesamtal till tjejorna på annan plats än min balkong.

utgång.
platens.
55an.
varför?
besvikelse!
sur.
skottar.
underbar skottska.
fina kiltar.
en hiphopare.
ointressanta människor i mängder.
maxim.
ännu mer ointressanta människor.
tackade nej till "följa med hem" erbjudande av fd inspannings dude
gick hem med underbara nanna.
somnade.

kvällen var trevlig.
vi umgicks.
vi dansade.
vi skrattade.
vi spanade.
hon fann.
jag fann inget.
jag finner aldrig något när jag startat kvällen med att se / samtala med dig.
du var först, ingen efter dög.
jag har högre tankar om dig än vad jag borde ha.
vet att du inte är sp perfekt som jag tror.
men för mig har du dem senaste åren varit perfektion.

vaknade upp.
bakisdagen tog sin början.
gårdagenssnack i sängen.
lång frukost.
tv häng.
äpplepaj och vaniljsås.
lagat mat.
suttit vid datorn.
spotify.

bestämt mig för att vara hemma, börja min att komma tränningsvecka med "vit helg"
men syster yster ändrade mina planer.
systrarna ska till 55an för en drink.
umgås.
kolla på folk.
snacka skit.
skratta åt fulla människor.
skratta åt ungdomen.


It started with the perfect kiss then
We could feel the poison set in
"Perfect" couldn't keep this love alive


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0