jävla cykel helvete

då har man varit ledig från både skola och jobb i två dagar och jag tror jag dör av uttråknad. sitter ju bara vid datorn / tv'n och sen äter man en massa onyttigt.

igår efter sakta vaknat upp och spenderat tid hemma, kollade på filmen made of honor med patrick dempsey från grey's samtidigt som jag fick höra lite skottska, sen så tog jag mig i kragen, gjorde mig lite fin och åkte till ikea ensam. på resecentrum träffade jag på alexander och sofia som med skulle dit så tog sällskap med dem.

vi bestämde oss för att avnjuta en lunch på ikea resturangen. köttbullar m gräddsås, sallad, dricka och sen en chokladmousse efterätt. och maten stod oss nästan upp i halsen när vi var klara med den stora måltiden. gott var det!

dem åkte tillbaka in till stan och jag bärjade min lilla shoppingrunda. hittade inget mer än en ansiktskräm. bestämde mig på bussen hem för att försöka ge bort mina pass för helgen och åka till oslo som jag hade både lovat och planerat från första början. ringde martin på jobbet och han tog dem alla, 2500 fattigare (pengarna jag skulle tjänat i helgen) så bokade jag min oslo resa.

åker 8 på fredag morgon och kommer hem 3.40 natten mellan söndag och måndag. en hel helg med fest hos vickan på fredagen och en stor tempest utgång på lördagen är inplanerat. carro ringde mig igår kväll och pratade en halvtimma, och vad kul det ska bli och träffa henne och alla dem andra men också att vara tillbaka till ens gammla hem i princip.

idag har jag bara varit hemma, kollade på step up 2 igen...tycker dock inte den är så bra men en tidsfördrivare. laddade ner nyaste gossip girl, sorligt men spännande och sen one tree hill, spännande.

lillsyrran ville så gärna baka. så sprang ner till netto och köpte det vi saknade och sen bakade vi tillsammans lite chokladbollar.

pratade med pappa, han har kommit hem från iran och farfars begravning nu. kan ju inte känna så mycket eftersom jag bara träffat  farfar ett par gånger i livet men ändå visst är det tråkigt och mest för amo och baba.

fick sms att sändra dee var back in town lite tidigare än planerat så tog den trägaste jävla cykeln i hela kommunen hem till henne och käkade upp en massa chokladbollar innan annie kom och joinade oss.

nu är jag nyligen hemkommen efter cyklat hem på cykel jäveln som jag i dags ljus på kolla lufte i däcken på, måste vara något fel förutom att den inte har några växlar. saknar min cykel jag hade innan jag flyttade till oslo men den var ju någon idiot som snodde såklart. den cyklade jag ju massor på och nästan gled fram, det gör man på denna med i slowmotion fast man ändå är helt slut efter 100 meters cykling.

ska lägga mig och slappna av framför min, svenska maffia bok. är  ju så spännande och läsa om sveriges största och kändaste kriminella gäng. är ju lite av detta som jag kommer få ta del av i min framtida utbildning som jag ska söka in till nästa höst.

nästa torsdag, säger jag bara. kebabas, sändra dee, anna banana och räkafton. bring it on!

hästa la vista, alla förutom cykeln jävlen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0