vänner i vått och torrt

sov som sagt till tre igår, vände totalt på dygnet.

när panter ringt och sagt att dem andra inte orkade göra något så vart jag lite fundersam. inte riktigt det jag hade hoppats på (en ledsen vän) men en ledsen sandra behövde mig så jag klädde snabbt på mig och vandrade genom hela stan hem till henne.
blev bjuden på hembakad pizza, sen hade jag med mig choklad och sen vart det en massa chips och cola. riktigt laddad för en svullo lördag. annie ringde och bangade festen hon skulle på och kom och umgiks med oss istället.
vart och kolla på dansbandskampen. alla tre satt och sjöng med, det är ju så bra. så nu har vi bestämt att vi ska kolla upp en kväll då vi kan gå till cupolen och dansa lite till dansband. vi tre alltså, det är ju en sån vacker syn om någon skulle se oss. pissa med öppen dörr, släppa oss, rapa, klia sig mellan bena, moona ( som jag gjore igår) ja riktiga östgötska drägiga karlar är va vi är när vi tre umgås ihop. tur ingen ser! men roligt har vi. planerat in ett runda runt novemberslingan på tisdag och sen en glöggkväll och baka pepparkakor i december. mycket skoj att se fram emot.

vid elva drog annie, och jag och sandra var lite törstiga så vi tog den alkoholen som jag hade hos henne och även den som hon själv hade och började hälla upp. efter några glas var vi rätt berusade. blev lite sugna på utgång, hur förjävliga vi än såg ut så slängde vi snabbt på oss lite smink och ringde taxin. hem till mig, byta bort gympadojjorna till party shoesen och sen vandrade vi ner till plaza. ja vi var så sugna på lite bra musik och lite nostalgi, maddis du skulle vart med. pimplade lite, dansade lite. mötte min kusin utanför, som med följde med in och väl där inne så var hennes arbetskamrater med. sandra och jag hann ju bara vara där inne knappt en timme. men på den tiden hade vi redan hunnit samla ihop ett gäng på 10-15 st som vi tog med till min kusse och hade en jävla efterfest. helt sjuk efterfest, så jävla skoj. blatteligan nummer ett, bara sandra som var helt svensk, eller i en sån situation märker man ju knappt det.  dansade, drack, rökte, sjöng, ja allt gjordes. sov över där sen, dem sista gick väl hem vid fem eller något sånt. jag och "spanjoren" låg och sjöng med lite till musiken innan vi kanske somnade in en blund.

när jag kom hem vid halv två så ville dem från jobbet att jag skulle jobba, men vi kom fram till att det var bättre om klas tog det. så slapp jag stressa och åka dit bakis. själv åkte jag med moster och jeppe till nkpg och kollade när jesper spelade match. dem åkte på stryk med 8-5, men sötnosen hade då hunnit med en assistent och ett mål. så duktig är han! alltid kul och visa sitt stöd, han blev ju så glad. allt för familj!

nu har jag duschat, igen och är så trött så jag knappt vet vad jag skriver. ska lägga mig och läsa lite tänkte jag. sen lär det väl inte dröja länge till innan man slocknar.

igår fick jag en pojkvän, vart otrogen och fann en ny. helt otroligt hur tiden kan gå fort ibland, hehe...

Kommentarer
Postat av: Maddis

haha jadu, plaza, länge sen! önskar att jag varit där så jag kunde försöka muntra upp henne iaf..

2008-11-17 @ 11:28:04
URL: http://maddiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0