staring at the blank page before you

igår var en underbar dag. jag jobbade morgon passet med klas och det gick oerhört smidigt och fort. många glada kunder som jag pratade med så fanns ingenting att klaga på.

kom i tid hem rätt hyffsat så jag hann med att lägga mig i soffan och kolla på mina första fyra nerladdade avsnitt av the hills säsong fyra.

när dem var slut så var det precis lagom och börja göra sig i ordning, med mamma som ju med skulle ut. ganska trevligt stämmning här hemma faktiskt trots att mamma klagade något enormt på min musik som spelades, men vad fan det var ju grease och spelas sandra dee i spelaren så måste man ju bara sjunga med och leva sig in i karaktären som visas i filmen. that's my movie liksom...

kom till marlena vid sju tiden. moster pernilla, syster sandra och mosters kompisar petra och sandra hade med hittat dit. senare under kvällen även min kära vän nanna. mycket trevliga samtalsämnen, på gott och ont som det kan bli när det är alkohol och familj inblandat.
vid strax efter elva gick vi ner till harrys och där var det drag. jag och nanna checkade in golvet både på nedervåningen och på bk men det är för ungdomligt så det nästan känns som man i alla fall är på platå. så vi hängde så klart där uppe på svenska hit golvet, gud vilken bra musik en massa svensk toppar låtar och en massa massa schalger...står skrivet mitt namn i golvet känns det som.

på dansgolvet i alla fall så vart det först en liten rolig situation med en snubbe som var helt okej. men 33 år och pappa, fast dock separerad var lite väl kanske, men min moster tyckte han var bra för mig..hehe! jag sod bara och frågade efter min mamma, något som min moster sa kanske inte var så värsta attraktivt och göra framför någon som stöter på än. men det var en rolig situation i alla fall.
sen blev jag puttat så mycket av en snubbe att jag reagerade. visade sig att han kände till mig, vi hade varit på samma inflyttningsfest meddelade han mig. du heter ju nathalie, är jag för ful för att du ska minnas mig? och jag vart så ställd så jag svarar med "vadå är jag så snygg så det är därför du minns mig, ser du kontrasten". klart inte!  jag anser mig ändå vara en sån som minns folk rätt bra, men han gick så rakt på att jag aldrig hann tänka efter förrän efteråt och då mindes jag han. tror dock också att han har haft lite roligt med en vän till mig i sängkammaren. illa! så det var därför nanna du fick dra tag i mitt huvud på dansgolvet när han försökte fånga min uppmärksamhet, samtidigt som jag var intresserad av att se mer av snubbe under  kvällen så slutade det med att jag fegade och tvekade för mycket.

nanna och jag gick hem och ringde på mina studentkillars dörr, dem har precis flyttat in dörr i dörr med mig. dem hade inflyttningsfest igår i riktigt student anda antar jag eftersom det står två olika stora vägskyltar utanför våran dörr..hmm???
synd att dem inte hunnit hem då, för såg den ena av dem idag när han gick ut med alla flaskor och han var inte ful om man säger så...kanske ska köra lite med girl next door stilen!! ska tänka på saken i alla fall..

vaknade imorse och så fyra nya avsnitt av the hills, sen vart det jobb. också en smidig dag, inte ett dugg bakis.
fick skjuts hem av klas och sen har jag haft lite myspys med mig själv och fyra nya avsnitt av the hills. så nu finns det inga mer ute på nätet och hämta för tillfället. är så kul och följa LC och dem andra. dem är ju precis som oss fast lite rikare. men i grund och botten så är jag så lik henne och hennes tänkande så det står  skrämmande till. audrina vill jag bara skaka om och få henne och inse, dock vem vill ge upp justin bobby liksom. en bad boy vill alla ha. heidi åh vad ska man säga om henne, tjejen är helt lost. den där spencer och hans syster verkar komma från en främmande planet.

í riktigt upper east side anda så har jag hittat min drömklocka, men jag använder ju aldrig klocka? men om jag köper denna kommer jag sova med den så fin och dyr den är. ah för otur nog så är det ju en märkes klocka och det gör ju allt summa slutar på 2½ lapp, fan fan. men snart är det ju jul, yiippie..vem vet innan året 2008 är slut kanske den klockan sitter på min arm.


ska beställa lite fin kläder från hm nu. partykatalogen har kommit och jag har ju såklart hittat lite fint. men måste ju börja tänka på nyårskläderm utan att egentligen ha en anning om vad som kommer ske på nyår. men det kommer, det kommer.


på jobbet idag så fick jag mig en tanke, ska se om jag kan utforska den lite. tror jag behöver åka iväg själv igen. jag växer så mycket när jag gör det. här hemma står jag still och det avskyr jag ju. jag älskar och träffa nya människor trots att jag aldrig glömmer den jag är och vilka som faktiskt har hjälpt mig och blivit den jag faktiskt är idag, er kommer jag aldrig glömma. jag älskar att utvecklas och jag behöver verkligen det. hoppas det inte är försent bara eller att min idé inte blir lika  populär av den människan som fakiskt kommer bli så sjukt påverkad av den.

nej nu ska jag kolla upp lite på den nya planen och beställa lite nya kläder...

och drömma mig bort till det underbara språket och denna underbara pojken



oh i miss having kids around, they often make my day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0