jag var med när historia skrevs

YES WE CAN!



är så inspirerad av detta tal, men det är jag nog inte ensam om. ungefär som talet, i have dream så tror jag likaså detta tal kommer bli lika historiskt. usa's första mörkhyade preseident, men tycker inte bara hudfärgen är det viktigiga det viktiga är att han verkar att vara en bra människa som genuint bryr sig om ett förenat usa, det tror jag kommer gynna dem enormt mycket i framtiden. jag hoppas på konfliktslösning hellre än militär upprustning. hoppas på ett mer förenat samhälle mer än ett segregerat. nu när man nått en ny ståndpunkt i och med att ha en färgad president kanske man kan kolla över dem lika rättigheterna för dem homosexuella människorna.

detta ger mig hopp inför den svenska riksdagen och politiken. även vi kanske kommer få en invandrare eller en mörkhyad man eller kvinna lite högre upp inom politiken, kanske till och med som statsminister.

jag är oerhört stolt över den amerikanska mänskligheten idag men vi är ännu inte färdiga där kvinnor, homosexuella och handikappade. ja även dem ska ha chansen att bli vårat århudrades nästa amerikanska president.

nen nu ska jag vila lite och hoppas jag blir lite bättre inför smörgåstårtsätning och pannacottaätning med brudarna imorgon innan vi avrundar med lite skaka rumpa till million stylez på platå. passa på när det inte bara är dem kassa dj'sn som står för musiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0