pysseldag

børjade dagen med att koma upp till ett færdigt frukostbord, lyx.

efter levererat maria i barnehagen stack jag, sofie och tine in till byen før och dra till legen. sofia skulle visa upp sina kliandes eksem och tine vet jag inte riktigt vad hon skulle gæra dær. jag satt och læste skvallerblaskor och førsøkte vakna till under tiden.

efteråt var det meningen att jag och sofie skulle hitta på lite skoj i byen men med tanken på det dåliga och kalla vædret så ændrades planer till lite allt møjligt. først ville tine visa oslos høgsta punkt dær det också låg ett jætte mysigt fik, men otur nog så skulle det inte øppna på tre kvarter och det hade vi inte tid och vænta på i kylan. tine och jag drog istælet inom och handlade lite innan hon sedan kom på den smarta ideen, att innan hon skulle træffa sin vænnina på en lunch så kunde hon skjutsa hem mig och sofie.

jag gav sofie mat och sen la jag henne. sjælv børjade jag gøra ta ut ur diskmaskin,koka ægg, baka fyrdubbelsats av muffins som helene ska ha imorgon, gøra pannkakasmet och sedan steka ett tjugotal pannkakor, dammsuga køk och hall och torka golven, ge jumi mat och gå ut med honom/sætta han i hundgården, duka bordet och sen gøra allmænt fint på køket. tine kom hem och gjorde spenat soppa och sedan satte vi oss alle som var hemma till bords.

efter maten var det en caffe latte med tine innan tine, maria och hanne drog på baletten och jag och sofie gick upp før att sofie skulle få bada. på med pyjamas, i med en yoghurt...en liten sångstund och sedan var min arbetsdag øver.

nu sitter jag och ær sugen på en lång promenad, men det ær så mørkt så vill ej gå sjælv. hmm..hoppas någon snart ær på men annars får jag bara gå en liten svæng sjælv och sen bara lægga mig framfør tv'n och mysa.

ær en heldag imorgon med och sen en halvdag på fredag och sen ær det ledighet, gud så skønt det ska bli!

nej nu må jag ta tag i ting hær, speciellt den dær promenade.

klem klem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0