walk of shame

som vanligt så har det ju gått några dagar sen jag bloggade sist.

i tisdags så vaknade jag tidigt för att åka med släkten här på begravning i argboga. det var riktigt tufft, speciellt när gammo drogs upp i samtalen eller när anna-lisa sa något framme vid kistan. men tillsammans klarade vi det. efter kyrkan så gick vi på mottagning där vi fick jätte god langång, eller stavas det så?
efter mottagningen samlade dem flesta upp hos carina för lite eftersamtal och mat, super god lax och annat smått och gott.

kom hem skapligt på kvällen och umgick med mamma och dem ett tag innan jag la mig i sängen och läste säkert 5 skvallertidningar som mamma hade köpt.

igår på dagen så hann jag vakna, äta lunch, duscha och sen kom pantea in till stan.

fick springa runt på systemet och lite klädaffärer med henne. till slut så blev det jag som hittade en topp och kjol åt henne som jag lyckades övertala henne att köpa, enligt hennes blogg idag så vart det en flipp så hon har ju mig och tacka för det.


efter shoppingturen så åkte vi hem till pänt för att göra oss iordning. eller snarare pantea duschade och jag han sitta vid datorn, blåsa och kamma hennes löshår (såg riktigt mobbat ut kan jag lova) och sen hann jag sitta en lång stund på att bara vänta kan jag lova innan den prima donnan var klar i duschen. klädde på oss och sminka oss gick relativt fort.

panteas mamma hade gjort god iranie mat så jag fick äta det med innan vi skulle gå, mums!

mötte upp emmie, ida och stina vid busshållsplatsen för vi skulle till pänties mormor och förfesta en bit bort. mahira, adham och kuschtrim kom med bilen strax efter.


oj oj oj vad groggar man han få i sig. alla klagade på musiken som jag bränt till klassfesten för ett tag sedan, men lite olika folk om man säger så, så det gick inte riktigt hem men men. vid drack, rökte och pratade och sen cruisade vi in till stan i två bilar.


det var ju onsdag så det var platens. mycket folk, väldigt trevlig kväll faktiskt. lisa, jag och mahira ägde dansgolvet ganska mycket under kvällen. jag hade lite ont i fötterna. hehe en gammal bekant kom fram och förklarade att det alltid varit något speciellt mellan oss och sen att han faktiskt har varit kär i mig, alltid bra och veta!


en och annan gammal människa som hälsade, trevligt trevligt.


hamnade i politik snack med en muffare i över en halvtimma, typiskt mig och hamna i såna situationer.


på slutet snackade jag med m, usch vad pinsamt för jag var så full. vet inte riktigt vad som sades, men kan bara tänka mig vad jag sa. han skulle iaf flytta till oslo, så kanske stöter på han, eller inte där borta man hälsar på alla.


fyllekäk och sen följde jag och päntie med mahira hem, som tur var så skjutsade adham hem oss. somnade efter ett tag, trots panteas jävla sms skickande som störde. imorse var det tidigt uppgång för att jag lovat att vara i slaka och rasta mormors hundar senast vid tolv tiden. mina strumbyxor hade gått sönder och jag hade en minimal kort klänning så det var verkligen walk of shame till busshållsplatsen. alla bilarna bara glodde, men som tur var så gick bussen rätt hem till min dörr så var inte så många som såg.


bytte kläder, en lite burgare på mc och sen satt jag och päntie ännu en gång på bussen till lambotown, gick av vid hennes mormor för och hämta lite grejer från igår och sen gick jag den lilla promenaden hit.


snart kommer mormor hem, ska hänga kvar en stund. ska hämta annie utanför jobbet vid åtta och gå hem till henne för lite matchhäng och skitsnack, länge sen sist så det är på tiden!


nej asta la vista nu då!



ps. lagt upp lite nya bilder på ansiktsboken, check it out!

Kommentarer
Postat av: Stina

Riktigt kul igår!! :) Får vi göra om snart igen tycker jag! puss påre

2008-06-26 @ 19:26:58
Postat av: Pantéa

Höhö löv ya biatch!

2008-06-26 @ 23:33:17
URL: http://panteas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0