dikter värd en minut

Alla ska vi komma till den dan vi ska gå vidare på vår färd, Den dan då det e dags för oss, att lämna denna värld.
Den dan för mig är nu mamma, jag vet att den är här,
vill att du ska veta mamma jag e så hopplöst kär
Att lämnas utav han, som var ditt hopp ditt liv ditt allt.
Du vet mamma han, som du älskat tusenfallt
Det gör ju så ont mamma, det plågar så oehört
Hur tror du att det känns, när ditt liv e förstört?

Jag vill att du ska veta mamma, jag glömmer aldrig er
Tänker på er alltid, även när jag inte finns hos er mer
Jag hoppas dagen kommer mamma, den dan ni ska förstå
Att jag inte orka mera, utan var tvungen till att gå
Jag önskar att du visste mamma, hur sårad som jag är, Önska ni kunde känna, den sorgen som jag bär.
Handen som han håller mamma, den är inte min,
Hur ska jag någonsin glömma, vår kärlek som var så fin?
Jag har ju försökt att kämpa mamma, försökt att orka stå
Men säg mig lilla mamma, hur ska det någonsin gå?
Hoppet lever länge, men nu släcks min sista glöd
För säg mig lilla mamma var är meningen att va levande död?
Jag vet ju att du säger mamma, att tiden läker sår
Men du säger också mamma, att djupa ärr består
Det är därför som jag nu mamma, säger er förväl
För att finna ro, i min sönder trasna själ.
Så när jag är borta mamma, försök då att förstå
Älta inte frågor, jag tror ni vet ändå
Säg till mina vänner mamma, förlåt mig och förväl
Jag slipper lida mera nu och får äntligen ro i min själ
Å Mamma säg till lillan, att hon min solstråle är
Se på hon vid saknad, så finns jag alltid här.
Det är dags för mig att gå nu, men en önskan har jag kvar
Mamma lova minnas mig, som jag en gång var
Och Om du skulle vakna mamma, av regnets stilla gråt
Så är det bara jag mamma, som viskar tyst förlåt

Mamma Sprid min aska.., över stilla hav
Och glöm ej skriva Daniels flicka, på min lilla grav....

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kajal runt ögonen och korpsvart hår
Så ensam på skolgården han går
Blickar och hånskratt från alla han ser
Det är mot honom alla hånler

Han ser sig omkring känner rädslan stiga
För där kommer skolans tuffaste liga
Ingen bryr sig när det honom sparkar och slår
Ingen fattar hur dåligt han mår

Tårarna rinner från pojkens kind
De kan inte torkas även av den starkaste vind
Han orkar inte mera, klarar inte mer
Aldrig att pojken någonsin ler

När han är hemma är ingen där
Han så otroligt ledsen är
Han skär sig medan tårarna rinner
Men ingen smärta försvinner

Han bestämmer sig, han klarar inte detta liv
Hämtar den vassaste kniv
Skär och ser hur blodet forsar
Skär sig mer, såren han korsar

Faller ihop, försvinner bort från denna jord
Pojken har lämnat oss i självmord
Han vägrade ändra sin stil
På den satte han sitt liv

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag är svag idag, så jävlas inte med mig.
Jag är stark imorgon, så jävlas inte med mig.
Jag drömmer idag, så väck mig inte.
Jag har drömmar imorgon, så försök inte att ta ifrån mig dem.
Jag gråter idag, så lämna mig ifred.
Jag skrattar i morgon, så låt mig vara lycklig.
Jag sjunker idag, så låt mig sjunka till botten.
Jag svävar i morgon, så låt mig flyga iväg.
Jag är tom idag, så låt mig vara tyst.
Jag är fylld i morgon, så låt mig dela med mig.
Jag går ut idag, så låt mig frysa.
Jag är varm i morgon, så låt mig värma dig.
Jag är bara halv idag, så hela mig inte.
Jag är hel i morgon, så låt mig vara din bästa vän.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

- 21 orsaker till att dejta en hästryttare :) -

1) Vi har fyra hastigheter och kan många olika positioner

2) Vi har på oss tighta byxor

3) Vi gillar att bli smutsiga

4) Vi vet hur man rider rejält

5) Vi gör alltid vårt bästa i ridningen

6) Vi älskar att ha kontrollen

7) Vi kan rida i timmar

8) Vi vet hur vi ska behandla stora saker

9) Vi kommer av och på lätt

10) Vi är alltid redo

11) Vi gillar det hårt

12) Vi har ben och ryggmuskler som hjälper oss att klara alla olika positioner

13) Vi gillar att använda piskor

14) Särade ben är våran naturliga position

15) Vi bryr oss inte om vi blir kastade vilt omkring

16) Rutinerade ryttare kan göra det 3 dagar i sträck

17) Vi kan rida stående eller sittande

18) Vi använder ett läderplagg varje ridpass

19) Vi tycker att de snabba & uthålliga är de roligaste att rida

20) Vi är vana vid att ha hårda saker mellan benen

21) Om vi ramlar av hoppar vi upp igen och kör på, hårdare än någonsin.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Hon är ett värdelöst barn som ingen vill ha,
Men hon gör allt för att få alla att må bra.
Hon har ett hjärta av guld,
Hon själv tycker det är värt vart enda pund.
Det ända hon vill är att få kärlek känna.
Men hon sitt hjärta måste spänna.
Varje dag hon gråter en tår av blod.
Tårarna forsar som en flod.
Flickan vill bara dö.
Men kniven är för slö.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

När vännerna kom till var tanken ganska klar.
För vänner har något i sig som ingen annan har.
De har en hand som hjälper, de lyssnar och förstår.
De viker inte undan när många andra går.
Men så finns de dem som ej förstår.
Att det som dem gör, sätter djupa sår.
När vännerna kom till var tanken ganska klar.
Såren som dem sätter sitter alltid kvar...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

www.snyggast.se // dikter

Kommentarer
Postat av: Pantéa

älskar riddikten! ;)

2008-06-30 @ 21:50:31
URL: http://panteas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0