varför?

hjärtat stannar upp,tårarna rinner nedför min kind, händerna håller jag för munnen...i huvudet händer så mycket, men ingenting som jag förstår.

- jag ser på scenen där edwart burton sparkar en svart kille i ansikte vid en trottoarkant.

jag vet att ni alla nu vet att jag precis sett på american history x.

filmen är genialisk och inte en sekund av filmen får man missa

jag blir så ledsen, flera gånger rinner bara tårarna utan att jag kan få ett stopp. hur kan världen vara sån?

jag tänker så mycket på hat, mestadels rashat och homofobi. ja förstår verkligen inte.

när jag tänker så tänker jag självklart också på världens mirakel. en av dem står mig väldigt nära. sandra som är uppväxt i ljungsbro (väldigt rasistiskt, eller snarare främlinghetsfientligt) har växt upp runt hatet, men har ändå lyckats att ha mer kärlek än en annan till dem som inte är svenskt födda. hon är för mig ett under, små under gör stora verk!

hur kan folk hata mig, min pappa, mina systrar, mina vänner..folk som jag älskar så!

vi säger ju hela tiden att det är insidan som räknas, men varför tittar folk då bara på utsidan.

varför kan vi inte förstå att gud skapade oss olika av en anledning och att det gör inte den ena bättre än den andra

jag kommer aldrig ge upp en kamp mot ras hat oavsett om det är i skolan, i en uppsats eller utanför krogen.

jag är stark och ger aldrig upp något jag tror på så mycket som jag gör med detta. min åsikt betyder, det vet jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0