sammanfattning av året som gått

vad kan man säga om 2007?

resor:
skottland:
första resan på året gick av stapeln i februari med maddis. hamnade på ett fint hotell i glasgow,precis vid centralen. festade riktigt hårt där och blev i princip utkastade från hotellet eftersom vi hade tagit fel på dagen för utcheckning. drog vidare till hjärtat av skottland, min gamla hemstad (för en månade) dundee. hittade även ett år efter och var fortfarande igenkänd. träffade barry miller, men tack vare knarket han gick på även denna gång så var det också sista gången jag såg han eller pratade med han resterade delen av året. maddis hittade en look-a-like på fat sams och sen åkte vi hem.

london:
syrran skulle träffa sin fling i london och denna gång besämde jag med att följa med. jag och min sysling marlena kom dit ett par dagar efter sandra. vi turistade för min skull och jag tror jag fick se allt jag ville se. shoppade en massa fina saker med dödskallar som jag var helt lost på då. jag och marlena var ute och träffade folk och drack alla kvällar tror jag. men mest minnesvärt på resan är lätt banana java chip chocolate på starbuck, kan fortfarande känna smaken tror jag.

boende:
fick en resa i sig när jag flyttade hemifrån för första gången. bortskämda nathalie. och fy fan vad jag inte orkade bry mig. var ju jämt folk hos mig och ofta förfest. bryr mig ju så mycket mer nu hur det ser ut. nu vet jag hur en diskmasking funkar och även en tvättmaskin och det känns mycket bättre inför nästa flytt än vad det gjorde när jag gjorde det första gången

killar:
det har varit ett ganska händelserikt år men ändå inte.
började året med att se fram emot barry eftersom jag skulle till dundee där han bor. men han var bara jobbigt att träffa och det tog på mig.
strax efter det träffade jag en annan som var underbar och jag började svagt hoppas. blev ett par hemgångar och utekvällsträffar med han innan jag insåg att han med var påverkad.
en förälskelse i en vakt som satt i väldigt länge.
hmm ett x antal strul för många, men vad fan how cares. en snygging till är nu funnen i en ny stad men inte han heller verkar lovande.
 men mahira och jag har gjort ett löfte får se om vi klarar det. jag hoppas i alla fall, tror jag!

vänner:
forsatt och vara vän med dem sandra och pullan och jag håller fortfarande ihop.
maddis och jag kom närmre första delen av året, vilket var väldigt trevligt. gamla gymnasiebrudarna såg man inte alls många gånger.
anna banana och jag lekte mycket ihop och vi hade ju varsin lägenhet hon och jag som det hände en väldans massa roligheter i. lagmo och jag träffade väldigt trevligt regelbundet, tills han samtidigt som jag valde att lämna linköping.
jessica valde jag att be, dra åt..., efter ett stort vänskapsfel av henne
men år 2007 minns jag mest vänskapsmässigt hur jag föll för dem fyra tjejerna pantéa, sara, nanna och mahira.

partyliv:
oj oj oj finns ingenstans jag kan börja ens.
ett x antal förfester i bananas lägenhet
ett x antal fester i min lägenhet
ett x antal fester hemma hos martin
några förfester hos maddis
och sen en massa förfester hos randome folk och alla möjliga
varje vecka av dagarna ons-lör var det festa, olika dagar och olika gånger i veckan
en förmögenhet har jag lagt på helrör, bosse och annat gott och får ju ej glömma alla jävla ENTRÉR
i början av året var det mycket grabbarna och plaza men sen blev det väldigt mycket platens och platå
20-års fester att minnas. minns nog sandras mest för den var så lyckad (förutom en liten stund) och sen sofias för ett pucko som heter johan gjorde bort sig så mycket.
sista månaderna av året har jag ju festat lost totalt i oslo. skit bra förfester, fakelegg,nya ställe och en en himla
massa killar.

jobb:

tidigt skede på året fick jag jobb på manpower som administrativ konsult och hamnade på mitt första uppdrag på siemens i finspång. en 45 min pendling med buss hela dagen men var ganska nytt att bygga gasturbiner via ett tyskt datasystem. kommer inte glömma linda, jens och kondrad.
andra uppdraget vart det saab i malmslätt där jag avlöste ekonomi avdelningen på aerotech. all personal var super och träffade även sofia där.
fick veta att manpower ansåg mig så bra så dem ville anställa mig som fast anställd
fick ett nytt uppdrag på saab i tannerfors där det började krypa innanför kroppen på mig och jag började söka au pair jobb.
sa upp mig och planerade min då bestämmda resa till oslo

norge:
oh vilken resa det har varit. är så nöjd att jag valde att flytta hit eftersom jag trivs så bra här
i började träffade jag snälla och roliga människor som  emma, hövik anna, setterberg och lina. efter tiden så kom jag väldigt nära lina men det vart väl inte riktigt som jag tänkt mig utan blev för mycket tjaffs på fyllan, men väldigt roliga utekvällar hade vi. familjen som jag fick var helt undebar och blev bara bättre med tiden och all eftersom man lärde sig rutinerna. träffade fredrik i barnehagen med det blev det inget med. bäst var det nog på slutet när jag kom så nära carro m ölen och carro m pojkvän. dem två fungerar som mig och dem har jag kommit närmst. men sen träffade jag också lisa och sandra som jag tycker är så bra tjejer med. har ju fortfarande gänget med lovisa,settberg,hövik anna och viktoria med. många bra människor har man träffat i carro från umeå, emma o folk på träffarna som man ej umgås så mkt med men samtidigt är väldigt trevliga och roliga. utgångslivet har vart regelbundet och underbart, speciellt på sista tiden när många fått in åldern och även denna kommande månaden på ökas det.

fylla 20år:
inte lika roligt eftersom jag redan börjat handla på norska vinmonopolet
inte samma glädje utan mahira, nanna, pantéa, sara och wetterlööv.
sandra fick en konstig men rolig fylla
jag hade jävligt roligt

jul & nyår:
helt underbart och träffa hela familjen mamma,mormor,kusiner,systrar och syslingar.
kul och träffa alla vänner och sen festa en jävla massa.
nyår var mysigt med en god tre rätters med dem nya vännerna i den nya staden men tragiskt efter tolvslaget och en tidig hemgång med en viktoria som somnade på toaletten (inte pga alkoholen).

avslutningsvis har det varit ett jävligt roligt år och jag hoppas detta år också blir bra om inte bättre tack vare att man är äldre och visare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0