it did not turn out they way i wanted it too

har precis spenderat dem senaste timmarna med att kolla på serien cashemere mafia (tipset kom från anastasias blogg). den handlar om fyra väldigt attraktiva karriärskvinnor och deras liv. väldigt likt sex and the city faktiskt med samma problem och gud vilka snygga kläder och SKOR

det jag tänkt mest på är att jag så gärna vill vara dem. allt handlar då inte om pengarna utan mer om att lyckas i livet. jag är inte rädd när jag säger att jag vill verkligen lyckas på både på det arbetsmässiga och kärleksmässiga planet.

men om jag vill lyckas så vad jag gör jag då här? visst detta är en bra erfarenhet men jag vet och jag har gjort så mycket bättre än att byta blöjer på tre (underbara) flickor.

jag ser på mina vänner. bara som exempel anastasia som jag minns så väl när vi blev kompisar för väldigt många år sen. hon kunde knappt prata svenska och vi skrattade med henne när hon sa så väldigt rara saker på svenska. hon följde sedan sin dröm som dansare, ett år i new york (dock som au pair) och sen nu efter en väldigt bra blogg lyckas komma in på journalislinjen i stockholm och följer nu sina drömmer där. jag tveksar inte en sekund på att det tjejen kommer lyckas.

men jag vet att mina drömmar och min drift är lika stark som hennes

men jag tror jag fegar ut. jag ville bort från linkan och sa upp mig från fast tjänst för rädsla att fast i den staden. jag drog hit och nu inser vilket misstag jag gjorde, eller kanske att jag är med glad att jag kom hit för att inse att jag måste börja jaga min dröm.

i know what i want, know i just need to get it


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0