he's not good enough for you

jaha då var man tillbaka då, några dagar senare än väntat men fan vad skönt det har varit

jag har...

- ätit en väldans massa gott, så som 19krs happy meal från mc, mammas köttgryta, massa choklad och sen tacos utan älg färs (tack och lov)

- träffat sandra på en fika, där vi insåg att vi är självständiga, att vi älskar annorlunda romantik och att efter stött in i min 14åriga syssling och hennes kompisar insett att vi börjar bli gamla

- legat 75% av tiden framför tvn och sett på glamour (där dante och bridget förlarat sin kärlek till varandra), våra bästa år (där sami och lucas snart är back togheter), gamla avsnitt av ally mcbeal, gamla avsnitt av gilmore girls (där jess och rory är tillsammans,underbart!), dawson's creek (där joey och pacey är tillsammans, underbart!) och slutligen insett hur bra daniel da silva är i let's dance

- varit på förfest hos lisa med maddis,mahira,johan,matilda och stoffe som resluterade i väldigt mycket alkohol för min del, en kväll som endast spenderades på platens dansgolv, ihop med holländare och sen en grymt snygg kille från linkan (som både jag maddis och mahira är eniga om, konstigt nog?) och slutligen blivit hembjuden till han på efterfest men behövdes desvärre nekas eftersom det då inte var många timmar kvar till min (egentliga) buss tillbaka till oslo skulle gå

     

- och slutligen ring mahira för och snacka och får en utskällning för att jag inte ringt och sagt att jag stannat 2 dagar i linkan, men hon förstod mig efter ett en timmas långt samtal hur hon och jag tycker jag ska förändra mitt liv nu..hur det nu ska gå utan henne här??

gud så underbart och vara hemma säger jag, men känns ganska bra och vara tillbaka i oslo med.

bussresan tillbaka hit är någon jag aldrig kommet glömma.
den startade kl 18 i linkan igår. det går smidigt fram till nyköping där det stiger på och sätter sig tre attraktiva killar två säter framför mig. dem har ett problem som jag absolut än nu inte kommit på vad det var, men jag föjde det intensivt ända fram till stockholm bussterminal.
där gick jag ut och rökte ett par gånger och sedan köpte mig en french äcklig hot dog innan jag slutligen satte mig vid min gate brevid en väldigt attraktiv kille.
han och en gubbe brevid han satt och funderade hur det gått för sverige mot norge i handbollsmatchen tidigare idag, och eftersom jag såklart hade sett den matchen så sa jag med glädje att sverige hade vunnit.
därefter fortsatte ett väldigt trevligt samtal med denna kille, som hade stor potenital...men sen gick klockan fel så blev aldrig ett bra avslut mer än jag snabbt gick mot min buss och han bara säga hejdå.
väl inne vid bussen kom en av dem fulla killarna som åkt silja lijne kryssning tillsammans med en söt kille från norrköping och tog en cigg med mig, desvärre skulle dem med den andra bussen så vart inget med det.
på bussen ser jag ett igenkänt ansikte i isabelle från högstadiet och satt och ballade lite skit med henne ett tag innan vid sedan sov hela vägen till karlstad.
där gick jag ut och även då tog en cigg med en attraktiv kille (en bra tid för dem nuförtiden)
kom fram till station 05.40 och insgå då att bussen hem till mig skulle ej gå förrän 09.39
laddade pengar på mobilen, laddade den på narvesen (pressbyrån) och skämdes ihjäl i ett depserat försök att få någon och på något sätt hjälpa mig.
fick tag i vickan och började tralla mot nationaltheatret. ganska läskigt med det bagaget vi fått här och gå helt ensam mitt i oslo vid den tidpunkten (men verkar inte varit så många som tänkt samma sak).
hoppade på trikken och var sedan snabbt hos vickan. under omständigheterna var det trevligt och se henne, vi satt och snackade en massa skit och sen åt vi en god frukost innan jag slutligen fick komma mig hem

nu börjar jag snart jobba och sen jobbar jag dygnet runt fram till tisdag natt, skoj!

ps. två dödsfall denna vecka har inte varit lätt. läst varenda tidning, sett varenda amerikansk nyhetsprogram för att lida över faktumet att en av mina absoluta bästa manliga skådespelare (heath ledger) har dött. har följt varenda film sen min favorit 10 orsaker att hata dig, och nu är han död. känns overkligt, men detta får en ju och inse att kändisar är inte odödliga.
igår innan jag skulle åka hem så fick jag reda på att robin, som jag både vart små bettutad i och jobbat med hade kört ihjäl sig 21år gammal och att han var förklarad hjärndöd. mammas morbror var med när dem stängde av respiratorn och där slutade hans liv. så himla hemskt, men bara det slutar där och ingen dör en, så dör tre så är jag förtillfället helt ok.

usch nu har jag försökt skapa detta inlägg i några timmar så kan lika väl berätta vad som hänt sen dess med.
barnen var väldigt roligt och få träffa, dock så sofie väldigt svullen och blek ut. maten blev väldigt sen men god idag, och efter det skulle alla smutsiga barn bada. tog tempen på sofie och det visade sig att hon hade 38.3 så imorgon får vi ta det med ro. carro skulle komma så får se om hon har lust på en lång promenad.

är så mycket och ta igen när man vart borta från datorn ett tag. har hunnit läsa alla 30 inlägg som jag säkert läst ur allas bloggar, försökt spana in lite kort på bilddagboken men där var det hög belastning för tillfället så jag aväntar det och sen har jag självfallet laddat ner one tree hill, friday night lights, ugly betty och prison break (tror bara det är dem jag missat under tiden jag vart bort). i alla fall så har jag precis sett klart ett underbart avsnitt av one tree hill, as usual och nu tänkte jag se friday night lights

the show must go on....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0