bubbly

oh vilken dag! så härligt väder!

idag så ringde jag till barnehagen och gav maria fri och sen tog jag henne med till åpna barnehagen. hon tyckte det var så hyggligt. vilka blickar jag fick från en pappa, iofs så hade inte jag tackat nej till honom. träffade en ny tysk au pair. alltid trevligt och ha någon och chitt chatta med under tiden man är där.

vi drog hem, lagade köp pizza och sen la jag sofie. jag låg och halvsov vid bordet medans maria målade o lekte med plastalina. när helene kom hem så lagade jag mat som vi sedan åt.

det var efter maten dagens höjdpunkt kom. jag skulle bara ut och ge jumi mat, men istället för och bara ställa in den i hungården så tog jag med sofie väldigt lättklädd ut och sen tog jag på koppel och gick runt lite på tomten med jumi. helene och maria kom snabbt ut. lite mer påklädda men ändå lättklädda sprang vi runt. kändes som gamla tider. jag minns hur mycket jag var ute, och alltid för lite kläder och smutsig som fan var man jämt så mamma bara slängde in en i duschen direkt när man kom hem om inte klockan var för mycket som den jämt var för mamma fick gå ut och hämta mig för jag ville aldrig gå in. iaf så hoppade jag helene och maria hopprep och jag var fortfarande duktig och sen lekte vi kurragömma. hur kul som helst.

image211

när vi kom in var vi lite frusna så då vart det barnetv och varmchocklad gjort på chokladsås och mjöl, favoriten. precis som min mamma så slängde jag barnen i badet efter barnetv. la sofie efter det och sen åt vi en super god kvällsmat med en ordlek som pågick under tiden.

men var ganska glad nu när jag äntligen fick sätta på datorn och sätta mig och slappa för mig själv, uppskattar egen tid så mycket nuförtiden.

imorgon blir det tjejkväll förmodligen hos setterberg. minst mig setterberg och lina, as the old times. hövik anna och daisy kanske ska förfesta om dem nu ska ut så då joinar dem väl oss innan de sedan drar ut. sånt som märks imorgon.

nu ska jag se klart juno, se filmen den är annorlunda men på ett konstigt men bra sätt.

hade!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0