8-22

idag är det en nya vecka och det känns skönt

gick upp en halv timma tidigare idag för att jag var så pigg och glad

åt en god frukost med alla barnen och även tine innan jag och sofie tog bussen till åpna barnehagen

väl där var det massa mammor med barn från förr så det var kempe hyggligt

snackade mest med den ända karln där som faktiskt var väldigt fräsch och svensk. han frågade ut mig massor om au pair livet, norge och vad jag har för utbildning m m. tillslut så var jag tvungen och fråga "visst var det ni som ville skaffa er en au pair till hösten" och då svarade han "ja" lite glatt. hehe tror han försökte rekrytera mig. jag skulle mer än gärna jobba i den familjen, dem som för två veckor sedan fick en liten erik som dem så stolt visade upp idag..oh så sött liten prick han var. men tveksam till ett år till som au pair men ett halvår vill dem ju bara ha..hmm..nej eller??

ah sen så snackade jag också en hel del med min narbor som har en jeppe som bara är 4 månader yngre än sofie. vi var ute en stund innan dem två sedan skjutsade hem oss.

så skönt och få komma hem på 10min med en super trött sofie och även jag lite trött
idag är det mitt första 8-22 pass. men inte en sån jobbig sådan. tine har vart hemma med en fortfarande sjuk helene och när hon kommer hem efter handlingen ska hon och barnen städa deras del av huset. skönt! själv har jag presic lagt sofie och sitter nu här och slappar.
om ett par timmar ska jag laga god fajitas som sedan ska avslutas med någon enkel efterätt. är super sugen på något sött.

har frivillgt sagt till att jag kan jobba i helgen om dem skulle behöva mig. jag ska ju hem helgen därpå så då lär det inte bli lungt. eller om jag åker till sthlm lör-sön och sen är mån-sön i linkan..det vore väl en bra idée?

nej nu ska jag vira runt lite på internet innan jag ska återgå till vardagen

hade på baden din dumma sjokkolade



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0