14 timmars passet

usch fick inte blogga igår kväll, bloggen strulade och jag var så trött så orkade ej vänta heller.

men igår hade jag en kempe hygglig dag med sofie först. ute i snön och gjorde en snölykta, städade lite i huset innan carro kom och hämtade upp oss. drog till biblioteket o bekkestua där vi gick runt så jag fick låna lite böcker och sen tog vi en snabb fika innan vi sen var hemma igen. hämtade maria och sen åt vi tillsammans med marias vän hanne och tine, hamburgare.

när jag sedan slutat så drog jag och carro in till caroline som numera bor i kollektiv inne i oslo. inte så jätte färscht men ganska hyggligt ändå.
blev ganska sent med tanken på hur trött jag var redan innan

idag har jag gjort en hotellfrukost till mig och familjen, vart med sofie i barnehagen, städat lite, lagat mat och efterätt och sen lagt barnen. tine o ch har jag knappt inte sett skymten av, dem har åkt skidor, vart på middag osv. när jag äntligen slutat för kvällen trött som jag var så gick jag ner till mig och slappade. efter en stund hörde jag en lite ljus röst sägandes mitt namn. det var helene som sa att det var för varmt på hennes rum men jag visste att det var något mer och efter en strunds prat uppe på rummet hennes så berättade hon att hon var rädd för inbrottstjuvar. gud vad jobbigt det var, kunde ju inte ljuga för henne och säga att dem aldrig kunde komma och sen frågade hon vad hon skulle göra om dem kom,och det var super svårt och förklara för henne att det inte finns så mycket man kan göra i den situationen eftersom man inte vet hur man reagerar. hon ville i alla fall ha mig i närheten så jag la mig och soffan utanför och läste min bok, tills ögonen bara rullade på mig och då slutade jag. måste somnat för jag blev nyss väckt av ch och tine

tine berättade att en klasskompis till helene nyligen haft inbrott, så därför hon har dem tankarna. ibland är det inte lätt och vara lite. inte för min rädsla för inbrottstjuvar är mindre än helenes, men jag kan ju i alla fall hantera dem lite bättre

usch somnat och blivit väckt, nu måste jag somna om igen är helt slut efter detta 14 timmarspass helt ensam idag

imorgon blir det 12-16, med något hyggligt som en glass nere i sandvika

sen på kvällen får jag stor besök av setterberg en stund efter hennes träning, länge sen...ska bli super trevligt!

natt då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0