första brännan

då var man åter i jobb, ingen slapphet här inte.

imorse var det bara upp och hej hej och sen igång och börja jobba. en frukost med barnen och sen iväg med maria till barnehagen.

sofie och jag traskade sedan vidare till bjornekollen och mötte upp maria och kaia för att ta bussen till majorstua. därifrån gick vi den lilla gångvägen till frogner parken. super fint väder, solen bara stekte och barnen sprang runt tunn klädda och glädjefulla. vi lunchade, la barnen och fick lite egen tid men som vi mest spenderade med att snacka med andra au pairerna carin, ellen och ida som vi stötte på där med. ellen's äldsta kille, fem åriga alexander tror jag han hette, han gick i en internationell barnehage. helt sjukt men hela barnehagen var med i frogner parken. det sjukaste är att dem vid fem års åldern redan kan snacka flytande eneglska, jag snackade liksom engelska med en helt norsk kille med norska föräldrar och allt och han kan ändå flytande engelska vid fem års ålder, helt insane! barnen var så grymt häftiga och duktiga. mina barn ska med gå i en sån, värt som fan!
iaf slutade med att vi var där 6 timmar typ, var ju så underbart. blir lätt flera gånger i veckan där.

gick hem en kvart efter gått av bussen, trodde jag skulle svimma men det gick rätt bra men har fortfarande ont i huvudet efter chocken av så stark sol på så lång tid.

kom hem lagade mat, busade massor med sofie, gjorde efterätt (pannacotta), gjorde iordning köket, hjälpte helene med läxorna, spelade spel med maria, badade sofie och helene, la sofie, la maria, la helene och fixade tvätten. nu har jag äntligen slutat iaf!

vid matbordet så frågade jag tine om vi skulle åka till hyttan i veckan eftersom hon sagt att så fort det blir några dagar med bra väder så åker vi. ch har dock opererat örat idag så dem ska bara följa upp han under natten och går allt fint så ska jag ha sofie från 9 imorgon och bara låta henne leka ute medans jag ska söka lite jobb, samtidigt som jag ska sola i hamocken. lägga sofie, setterberg kommer på besök med lunch, packa och sen kommer tine hem och då ska vi bara hämta maria och dra. kommer hem torsdag kväll men tror mera på fredag, og vad jag längtar!

hoppas hoppas, fatta att få åka skidor några dagar i skinande sol och sen sitta med fula kläder i en stol på fjällen med stekande sol och en kaffe. ta mig dit, nu!

lovar annie att jag ska ta kort!

längtar redan hemma, speciellt eftersom sara kommenterat ett par bilder på facebook och bara jag saknar dig natt och sen kom hem. du gör det inte lättare bruden. vill hem till alla, är ju så underbart med alla hemma utom två nu men inte länge till tills dem kommer hem...och snart jag med!

klem klem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0