snart har en vecka gått..

ja då har man festat på sin nya hemort för första gången.

gjorde mig iordning och sen satte jag mig på bussen in till oslo.

vid nationalteatern så möttes jag, emma och anna upp.

gick ner till t-bane och och köpte oss varsin biljett. satte oss sedan och väntade på 6an till husebybacken och efter ett tag så kom den.

hoppade på och jag började rota i min väska (vilket jag ej skulle gjort)

upptäckte när vi kom av i smestad att jag tappat mitt ny köpta cigarettpaket. som tur var så var statoil precis brevid, men det var ej billigt att köpa ett nytt litet för 45 norska kr.

linda hade ju mött upp oss så det var inga problem att hitta till sarah. efter ett tag så gick också linda och hämtade upp elin (ej au pair tjej men hon jobbar f.tillfället i barnehagen)

emma som olyckligtvis snubblade i sten trappan med sin påse med vin på t-bane tog upp det för att se så det var okej när det bara forsade ut vitt vin ur påsen inne på sarah's matta.

anna hade rosévin och bjöd naturligtvis på det.

började dricka och spelade både ölspelet och något som hette pyramiden.

sarah o linda hade köpte jelly pulver och gjort jelly shots med sprit.

fanns hur många som helst kändes det som och det smakade som ren sprit fast färgat med gele konsistens (skit äckligt alltså) men ändå drog man i sig endel.

märktes att det flesta var lite påverkade när vi skulle ta t-bane in till stan.

stannade o tog ut pengar för att sedan gå till ett 18års ställe som hette mosquito. inget för mig emma o anna. musiken på övervåningen var mycket bättre än hemma men folket syntes att de var lite mindre, speciellt på tjejernas kläder.

vi drog vis strax efter två och letade upp våra nattbuss. emmas gick först och sen åkte jag o anna samma.

var väl hemma strax efter fyra o mådde skit eftersom jag redan på eftermiddagen känt en början till att bli sjuk.

idag har jag sovit mestadels av dagen föt att förebygga så jag ej bryter utt någon skit.

tog faktiskt med mig kameran och tog en massa kort igår.

här kan ni se endel av mitt nya liv..

 jelly shots
 jag
  f.v anna, jag och emma
 f.v linda, sarah och anna


ska nog träffa anna och emma på tisdag o då ska jag ta med mig lilla sofie och sen på onsdag så ska vi alla fika..

trivs bra efter första veckan men inatt hade jag min första allvarliga hemlängtan!

hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0