mitt beroende har lett mig till en upptäckelse...

idag har det varit en aktiv dag.

hade frukosten imorse men den var slapp. sen ville maria att jag skulle följa henne till barneghagen så jag klädde på sofie och gick ner med henne.

sofie och jag gick hem igen, lämnade över henne till tine eftersom det ej var min dag att ha henne.

själv tog jag fram dammsugaren, satte på norsk barn musik och började. har ju tre våningar att gå igenom så det tar ju ett tag men det går helt greijt när man är ensam och svingar runt lite.

tog en paus och ringde mamma min. var så härligt att höra hennes röst. saknar henne verkligen men vi syns ju till jul och även alla andra där hemma som man saknar så.

när städandet var klart så hoppade jag in i en snabb dusch och sen gick jag till bussen.

mötte upp lina i sandvika och sedan även anna. var dags att lämna in linas papper på skatteverket och gå till banken åt mig.

anna drog hem och jag och lina gick för att äta.

hittade det bra stället upp i köpcentrat så vi köpte varsin stor skål som man fick fylla med saker från sallads buffén. vart totalt proppmätt och så himla gött det var!

gick något varv, upptäckte Stan (gym snubben) och sen gick vi mot bussen.

stannade till på narvesen (aka norksa pressbyrån typ) och köpte mig en varm sjokolade och köpte med.

drog hem till lina och hade hennes små pojkar en 45 min. de pojkarna är ju bara så söta, så det är ju tur att vi ses ganska så ofta. pappan kom hem och honom hade jag aldrig sett förr....så snygg!!

linas dag var slut och då drog vi på bussen till oslo och anna mötte upp oss på den.

varken anna eller lina var på humör för stan men jag hann köpa en kappa, en shaker, en lite papperskorg och sen gummistövlar.

måste handla lite till, men fan med våran lön är ju pengarna typ slut nu och jag fick lön 15e.

vore najs om man kunde hitta ett helgs jobb..hmm det måste jag kolla upp!

de sprang till abelhaugen medans jag satte mig ner med ännu en köpt varm sjokolade och väntade på min buss.

insåg mitt varm sjokolade beroende, blir typ minst en kopp om dagen...är ju så himla gott och tillgång till det i denna stad är enorm.

samtidigt som jag insåg mitt beroende så kom jag på att jag varit lite kissnödig i ungefär åtta timmar men ej kissat. är något fel på mig blir ju nästan aldrig kissnödig. men förstod varför jag hade lite ont i magen på vägen hem.

har ett svårt val. tycker det är jätte kul att åka iväg men det blir ju så mörkt snabbt nu. och när jag gått av bussen så har jag två val. antingen så vänger jag av typ direkt och kommer in något slags skogs aktig och går upp för en trappa och ner för två. är gamla trätrappor som knakar lite och det är mörkt som tusan. man vet ju att det bor barnfamiljer runt om men det är ändå riktigt mörkt och skogsområde. den vägen tar kanske 5 min om man är rädd i tre och sista två är det hur lungt som helst. annars så kan man gå runt och det tar kanske 10-15 min. vad gör man? hitills har jag tagit rädsla o snabbt framför säkerhet och lång tid.

imorgon kommer guttarna och lina och ska leka med mig och sofie och se hur vi bor. ska bli riktigt najs.

nej nu måste jag sova.

hade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0