jag shoppade loss på oslos gator och torg.

igår var det en hetsig dag.

jobbade och slutade runt elva tiden, men sen när sofie hade vaknat så bestämde sig jag och tine att vi skulle åka till ikea och inskaffa mig lite saker till min hybel. hade ej så mycket tid på oss så vi nästan sprang igenom ikea och jag såg så mycket fint. måste tillbaka dit och äta svenska kötbullar med. men jag tror jag fick med mig en hel del av det jag behöver. blir bättre och bättre.

vill ju ha det fint i helgen när man ska ha besök av vänninorna som det heter här.

direkt efter ikea så hoppade jag på bussen in till oslo för att möta upp lina på terminalen. var den sista på bussen som vanligt och spenderade sista fem min med att prata med den svenska busschauffören om hur tokigt allt är i oslo.

blev uppraggad av någon utländsk lite äldre man och fick förklara att jag hade familj.

lina kom och vi började gå i äffärer. mitt mål var att hitta skor och byxor. efter jag gått i många affärera och införskaffat mig allt utom det så bestämde vi oss för att stanna upp och äta lite. hittade en mongolisk resturang som vi gick in på. väldigt gott och sen var vi vidare.

slutade med att när vi kom till våran skoaffär så hade den precis stängt, så kom hem med 4 par strumpor, en tröja, en över tröja, ett halsband, en mössa och en halsduk men inga skor eller byxor. det får jag försöka med på lördag inne i sandvika.

när vi skulle hem så fick jag sitta 30 min och vänta ensam på min buss och sen var jag inte hemma förrän halv tio men jag var klar med shoppingen vid åtta.

förstår er nu ljungsbro barn varför när jag anser er vara tråkiga för att ni ska ta en buss hem om fem min istället för att vänta på nästa om en timme så förstår jag er fullständigt nu!

nu blir det playdate hemma hos lina och hennes pojkar och sen ikväll blir det pratikträff med brudarna.

måste käka frukost nu!

ps. har bokat mina biljetter hem nu, kommer 3:e oktober 16.25 till resecentrum.

hade!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0