hjärnan är superaktiv efter allt att ta in...

shit hjärnan är verkligen super aktiv hela tiden. ska försöka få in allt jag måste för att klara detta jobb.

är inte bara ett barn utan tre stycken som gillar tre helt olika saker.

igår åkte jag tine och lilla sofie runt och fixade alla praktiska saker som att ge mig ett norkst personnummer och skattekort. sen köpte jag även ett norskt kontankort som jag måste aktivera.

slutade vid sex igår och sen satt jag mest framför datorn. snackade med nanna via webcam, ganska så roligt faktiskt att både kunna prata och se varandra.


va en emma som också är au pair och kom i lördags, som hade addat mig på msn. hon är tydligen 21år och kommer från lund. hon har nästintill exakt samma familjesituation och boendesituation som mig och bor i bekkestua inte så långt härifrån. ska träffa henne i eftermiddag och tillsammans med henne åka buss för första gången in till oslo. där ska vi i svenska kyrkan gå på en praktikträff för oss svenska barnflickor som de fixar varje onsdag. ska bli riktigt skoj faktiskt och få träffa lite folk i sin egen ålder.

idag var det tidigt uppgång. skulle lära mig några av deras rutiner vid frukosten och göra flickornas lunchlådor. efter det så var det lite snack med tine vid matbordet och sen gick vi ner i tvättstugan och vek lite tvätt. nu har vi sövt sofie och tine har gått ut på en långpromenad. själv sitter jag här nere i källaren med babymonitorn och hoppas på att flickebarnet sover en timma om inte mer så jag får lite tid att leka vid datorn, för sen är det bara att släppa det och leka.

allt känns jätte bra hitills, lite mycket att ta in bara. men de första veckorna kommer det ju vara så.

i helgen är jag ensam hemma så får se vad jag hittar på då.

saknar er inte så värst må jag säga..hehe nerå klart man gör men jag trivs verkligen. hoppas bara på att ni kommer och hälsar på snart.

ses närmre jul.

asta la vista.


Kommentarer
Postat av: Maddis

duktigt. till skillnad från sandra :P

2007-09-05 @ 19:49:30
URL: http://maddiss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0