haft min första riktigt pissiga dag.

hur ska man förklara, jag älskar min au pair familj men jag hatar saker som de gör.

ex. jag ska jobba till ett imorgon men det ändrades till fyra, jag ska vara ledig hela helgen men det ändrades till fyra timmars passning imorgon, jag ska jobba en kväll i veckan men nu sitter jag här för andra kvällen denna vecka. nej men en massa små saker. men sånt kommer ju ske och det visste man ju redan innan.

idag har jag tagit hand om en riktigt grinig sofie och sen lagat pannkakor till familjen. nästa gång får jag dock göra flera, är lite svårt att komma ihåg att man inte bara lagar till sig själv längre utan till en stor familj.

hade ett prata ut samtal med tine idag, hon märktenog av min första pissiga dag. kändes riktigt bra!

måste dock prata om fler saker känner jag nu när jag sitter med emma och bara pratar av oss en jävla massa skit.

har planerat min hemgång nu. blir dock ej denna helg. imorgon ska jag vara med anna o ta en fika på mitt favvis ställe inne i sandvika o får se vad som sker på lördag.

men nästa torsdag är jag ledig i tio dagar. och istället för att sitta här så  många dagar och vänta på att alla ska sluta o leka med mig så ska jag ha en liten fest nere hos mig nästa helg o sen vara hemma till onsdagen och då åker jag hem till linkan till söndagen.

många förstår det nog inte men man saknar verkligen linkan. det är inte utelivet eller folket man saknar på så sätt utan mer det att allt har förändrats så mycket. istället för att ringa mamma varje dag så gör jag inte det längre, istället för att prata med sära o pänt var dag så pratar jag istället med lina och anna. inga grabbpolare har man funnit så man har inga jäger redbull polare och man äter ingen ming palace för man har ej hittat ett sådant ställe än.

man har fått ny bostad, nu familj nästan och nya vänner.

man vill bara hem och vara på trygg mark för ett tag. med sin riktiga familj och sina gammla vänner.

jag har liksom ej fattat att jag flyttat ännu men samtidigt så känns det att jag ej kommer komma hem så tidigt som jag trodde.

har lite sovmorgon imorgon, det ska bli skönt.

min blogglåt:
sarah dawn finer - i'll be ok

ps. såg första avsnittet av tredje säsongen av prison break som börjat i usa, så himla bra, se det!

hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0