de gör narr av mig, fy skäms!

trivs fortfarande här i fisk landet (tro mig på affären idag låg det hela krabbor och skit) norge.

igår så var det en tuff dag, hade ju inte sovit som jag skulle.

började med att göra fukost o lunchlåda åt de äldsta flickorna. sen följde jag med och lämnade maria på barnehagen.

tine o jag tog fram städsakerna och jag tog dammsugaren runt i tusen rum och tre våningar, det var tufft.

sen vart jag ensam och sövde sofie ensam för första gången och hon somnade som en stock.

då drog jag ner till mig och drog iväg ett par mail, tänkte jag skulle hunnit vila en halvtimma med men det hann jag ej eftersom jag hörde på barnradion att hon vaknade.

då bytte vi blöje, klädde på oss och gick på en tur i området.

när vi kom tillbaka var det så dajligt väder så vi lekte i sandlådan och de i bra över en timme.

tine kom hem och jag fick ledigt i lite mer än en timma innan vi skulle börja spise lite middag.

åt och sen var det att hjälpa till med allt efter det.

familjen gick på en promenad och då fick jag återigen en timmes rast så då somnade jag direkt.

vaknade upp och då var det dags o bada sofie och sen hjälpa de äldsta att sätta på sig pysch.

när de gjort det så spise vi lite kvällsmat innan vi gick upp och borstade tänderna.

efter det så var det en sagostund, då jag läste en princesse saga ur en norsk godnattsagebok. de skrattade åt mig i början för mina uttal men sen vart de stolta över hur duktig jag vart mot slutet.

sen var det sängdags och då slutade jag för dagen.

satte mig vid datorn och lekte mer än jag borde, snackade med nanna via camen..alltid lika trevligt att se henne!

idag har jag lämnat maria på barnehagen ensam och sen ensam tagit hand om frukosten och gjort lunchlådorna.

sen var vi och handlade, fan vad dyrt! handlade inget för typ 500 kronor. ett par kronor mer hit o dit blir tydligen riktigt dyrt i slutändan.

nu ska familjen vilken minut som hest dra upp till en hydda i fjällen och denna gång ska jag stanna hemma..blir nog för mycket för mig annars på en sån kort tid.

ska vila en stund snart och sen ska jag nog vara med emma ikväll. blir nog filmkväll med övernattning hos mig och sen ska vi åka och shoppa lite i sandvika imorgon innan vi sen ska ut på kvällen.

usch nu är jag helt i fingrarna.

första helgen utan linkan...aja jag klarar mig nog mer ågatan som inte klarar sig utan mig!!

hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0