vilket annorlunda men ändå likt liv jag lever här...

igår var det fredag. dagen som jag längtat efter hela veckan. nu skulle jag äntligen få dricka vin.

gjorde mig iordning o drog gick upp till familjen för att säga hade. fick höra att jag var jätte fin. gick där uppklädd med höga klackar fem på eftermiddagen. såklart så träffade jag snyggingen från barnehagen som skulle till sandvika och ta en fredags pilsner. själv sprang jag till vinmonopolet för att inhlandla lite vin. åkte hem till anna och slappade en stund där innan emma kom och vi sen åkte till hövik där lovisa hade på egen hand tagit sig till anna o var redan full (fråga mig inte)

vi tillagade tacosen o satte oss till bords. efter ätiti upp så beslöt jag setterbeg lovisa o emma att lämna anna för att låta henne sova. det är inte kul att få en visdomstand.

åkte hem till lovisa där hennes brat pojke (hennes au pair barn) carl-fredrik, 17 år (men 23år på sitt falsk legg) med sin brat kompis mats stå o drack vin i hennes kök. de drog och vi satt ner och svepte lite.

anna jag o lovisa åkte in till byn o ställde oss i den där jävla kön till kharma. fy fan, små barn som puttade åt alla håll. slutade med att när vi var längst fram så stänger dem insläppet och vakten bestämmer sig för att putta ut alla rakt ut i gatan så en tjej bakom mig bara faller ner på marken. inte nog med det så slänger dem ut en tjej rakt ut i gatan så hon faller på marken för hon hade gjort något dumt som att vara för full. helt jävla sjukt.

vansinniga gick vi därifrån till stravinsky (typ motsvaraighet till stureplansklubb). väl inne där så ser jag någon jag känner igen i garderoben men struntar i det. går till baren istället där micke från platå står (vad fan gör han här var det första jag tänkte?) frågade han om han gett upp platå fick ett skratt o något svar tillbaka som jag ej hörde för allt ljud runt omkring. drog ett par shots o några drinkar och glassade runt. men mest gick bara runt och skrattade inombords för alla var såna stereotyper så det var skrattretande. men eftersom det var fredag så fick jag veta att det var ingen champagne sprutning då utan det kommer ikväll., bra att veta tänkte jag! när klockan var stängning så svepte jag våra drinkar från australienaren, sen så gick vi till garderoben o jag var tvungen och fråga grabben om han var från linkan. o det var han så klart, han var ju vän med micke från platå.

väl utanför så hamnade vi med ett grabbgäng och vi följde med mot taxin för att dra på efterfest. blev bråk mellan killarna o två svenska gubbar men jag och lovisa bad killarna att sitta ner, hålla käften och sen ordnade vi upp det till dem. var en bra efterfest, den jag minst gillade i början (han var en sån baerums kille) slutade med att jag faktiskt gillade mest. jag gick mest runt och drack rätt ur baccardi apple flaskan, fick i mig rätt mye av den flaskan. anderas vart så full så han smashade ett par flaskor i bordet o skar upp handleden så med henning drog han till sjukhuset och jag anna o lovisa lovade att vara kvar och vänta. emil kastade ut alla andra och vi tre var kvar. han ville vi skulle ge anderas en present tills han kom tillbaka så vi fick lägga oss alla tre i anderas säng så han skulle se tre brudar i hans säng när han kom hem. det vi fått höra efter legat där inne i typ 45min är att andreas kläckar "det är ju fan som kinderägg, tre överaskningar i en" vi bara skrattade och sen sa vi att vi var tvugna och åka vilket de blev ledsna över, men sånt är livet ibland.

kom hem till lovisa vid åtta o då körde anna hem mig så somnade jag direkt.

hade sofie tre timmar nu på eftermiddagen men det orkade jag faktiskt.

ska hem till anna snart med en drygt halv bag-in-box. jag är skapligt bakis men lina var lite på. får se vad som sker och händer.

gårdagen går i alla fall till historien och kvällen döptes till "mats" men jag kan desvärre inte förklara varför.

hade!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

mmm, ja vet .. just nu vill ja att hon ska komma hem.. Men hon verkar i allafall ha det bra, så länge hon har det bra är ja glad. :D Nee, fan va kul ! hur länge dådå?

2007-10-21 @ 12:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0