rädda mig som ronja.

åh vad jag har börjat må sämre. varför måste jag alltid vara förskyld? nu måste jag så fort jag kan införskaffa mig vinterskor, mössa, vantar o halsduk.

tine har varit super idag. valde att spendera hela dagen sammen mig och sofie eftersom jag inte är 100. vi åkte först till rykinn o checkade in åpna barnehagen tillsammans. var ganska trevligt, men lustig o komma från de rika kvartern nu när man börjat vänja sig vid det. efter det så åkte vi hem o la sofie o jag fick tid o vila. hade bara sofie en timma ensam, men det räckte. vi käkade lite lax o annat gott innan vi drog till affären. jag fick gå ensam men led med tine som fick ha med en trött maria. att förklara när maria är trött så är hon inte att leka med. både jag o tine var helt slut när vi kom hem men för att inte låta henne lida så valde jag att ställa upp och hjälpa till. packade in matvarorna och satte mig sedan med helene och tittade på astrids jul på norska. usch det var hemsk o se den på dubbad till norksa. jag kännte ju va de sa, men karaktärerna är ju inga om de inte är svenska emil som pratar osv. när stina säger "hemma på min gatan i stan, där bor det en tant och hon har inga barn och det tycker hon är SKÖNT så kände jag inget när det bara vara en vanlig norsk gente som sa det.

nu har jag och tine lagt om schemat för denna uken. både jag o hon är ej helt friska och det är skönt att vi verkligen ställer upp för varandra.

imorgon är vi inbjudna till marias barnehage på fn dag o buffe av oilka länders maträtter. så jag ska göra svenska kötebuller till det.

må sova snart, behöver vilan.

hörde från pänt och sära idag, äntligen. dem har det bra!

mahria såg dig meddelande, vi hörs imorgon. o good luck!

ps. längtan efter svensk jul och en ritktig vinter är enorm nu.


rädda mig som han räddar ronja, så ska jag ge dig allt...


hade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0