min riktiga familj säger "vi älskar dig" medans min andra familj glömmer bort mig...

nu ligger jag här lite smått irriterad.

har haft en kanoners dag. gjort sjokkolademousse till efterätt till den stora middagen idag. dekkat bordet o styrt. legat o slappat 2½ timme medans sofie så sött har sovit.
precis när hon vaknat och vi sett skulle äta så ringde det på dörren. var tines omkommna vänninas mamma. hon var här för att lämna en kaka o kort eftersom det är ett år sen alla tre barnen döptes. hon slog sig ner och berättade om hur hennes dotter omkom osv. när tine sedan kom hem så hörde man lidelsen i mammans röst. usch jag vet hur det kändes för mig o mina nära att förlora gammo på att naturligt sätt o hon var ändå äldst. men att förlora en dotter så som hon gjorde, det är fruktansvärt.

käkade lite sjokkolade kaka innan jag slutade för dagen och skulle gå ner till mig. tine stannade upp mig och frågade om jag ville äta mat med familjen o gästerna idag och jag svarade ja. hon skulle komma ner när maten var klar. det var ungefär för 1½ timme sen. hon har glömmt bort mig o jag vill ej gå upp och störa. får hoppas hon inser sitt misstag o ber om ursäkt bara. får väl ta lite spagehtti senare så jag får i mig ngt.

snackar med syslingen jenny, hon som går i mina fotspår. verkar gå bra för henne och det glädjer jag mig för. älskar er tre syslingar!

hehe väntade bara på att emmie skulle kommentera kortet jag lagt upp på henne och mig på facebook. oh hade jag ej rätt. men jag tycker det är fint!

checka in mina vänner på facebook, så kommer ni se en ny chock.

snackade med graham idag. vakten från skottland. var tvungen o höra hur det var med han men mest höra om barry. han sa att han ej visste om barry fortfarande knarkade, han hade tydligen flickvän men det viktigaste för mig och veta var att han lever och att han har det någorlunda bra. sa till graham o hälsa men tror ikke han gör det. han är ju själv interesserad av mig var det samtalet mest handlade om kändes det som. min längtan till skottland är enorm nu.

nu ska jag ha en lite tycka-synd-om-mig-själv stund.

hade!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0