en räddning kan ha kommit till min närvaro...

de flesta som känner mig vet att jag under hela vinterhalvåret är förkyld. inte en vecka utan hela vinterhalvåret. börjat bli jävligt trött på det. det leder ju alltid till bihålsinflammation o sist var det inga roliga två veckor med bara spya och ingen mat. tur då att jag kommit till en familj vars mamma tänkt på allt. fick en uppvisning av henne idag hur man använder en nesehorn. så sen när hon kom hem nu på kvällen så hade hon vart o köpt mig min egna. det är en plast sak som ser ut som en mindre version av en så man vattnar blommorna med (vad heter det nu igen?). man lägger i lummet vatten och lite salt o stoppar man öppningen först i ena näsborren o sen lutar lite på huvudet så det går igenom hela näskanalen o kommer ut i andra näsborren o sen byter man näsborre. låter helt sjuk, men det var så härligt. rensade och kändes så uppfriskande. så det ska jag försöka var dag och se om det hjälper mig denna vinter.

idag stekte jag kötbullar, tine gjorde muffins och sen gick vi ner till barnehagen för fn fest. var så sött när maria och hennes avdelning sjöng såna fina sånger. glömde kameran, attans! sen tog jag med sofie hem och badade henne o på med pyjamasen. tine kom hem och jag slutade för dagen.

det var så kul igår när jag snackade med mahira. hon könnte litt av de jag förtellte henne, men ikke allt. ni känner jag har blitt mer flink til og snakke norsk. så ibland könner jag ikke när jag bara må snakke svensk med dera.

ska blir trevligt på lördag. anna har haft burstdag o det ska firas med en hejdundrandsfest hemma hos lovisa. då må vi snakke norsk när vi drar in till byen, det syns jeg ska bli deijligt.

nu må jag finne på noen annat att göra.

hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0