inte varit så rädd sedan min olycka

usch dagen som började så bra och som jag ska se till avslutas så bra hade en mindre bra stund nyss.

inatt kom tine hem vid halv ett. hon hade med sig en present, fick en påse med två olika te sorter och en sådan man stoppar te't i. så snällt av henne! verkade som hon ville jag skulle bli med på kalaset idag så jag sa att jag kunde det.

gick upp vid elva imorse, tillsammans packade vi in barnen och drog till vinmonopolet åt mig så jag kunde inskaffa mig ett par vin flaskor till kvällens partaj. sen drog vi till hanne-marit och fredrik för viktors ettårsdag. innan så gick vi på en tur ner till brygga och tine visade hennes pappas barndomshus och hans nuvarande båt. gick upp och det var flera sorters kakor och deras filipinska aupair hade gjort jätte goda vårrullar. huset var det finaste jag sett. tavlor över allt, målad på väggarna i barnens rum, eget spa med bastu och hela kittet i källaren...ni skulle se det, helt sjukt fint verkligen! (lampan i taket i hallen, var inflygd från venedig i italien).

när vi sen skulle packa ihop för at åka hem hade vi alla lågt blodsocker efter inte ätit mer än kakor sista timmarna. tine vart stressad men vi lyckade få ihop allt och alla och åka iväg. tine snackade ett mindre kort samtal i telefonen och det sista jag minns är att jag tittar upp och ser en tjej på cykeln så nära bilen och sen såg jag henne bara falla. hon klarade sig helt fint men hon grät av rädlsa. tine kom in i bilen och skrek innan hon sen var tvungen och gå ut igen och snacka med tjejen. barnen och jag var jätte rädda, men jag pratade med dem så de lugnade snabbt ner sig. tine kom tillbaka och ringde christian samtidigt som hon grät. när hon sen la gasen i botten vart jag ännu mer rädd. jag hatar när folk som är arga, ledsna eller upprörda kör bil. jag har vart med om en olycka och vill aldrig mer vara med om det. ingen sa ett ord på vägen tillbaka. som tur var så hade christian kommit hem så han tog barnen, jag gick ner till mig och tine gick upp gråtandes. får se hur det är med henne sen, hon kommer nog ner när hon lungnat ner sig. men usch det där var inte roligt.

nu måste jag få i mig mat innan blodsockret sjunker helt.

ikväll ska jag träffa anna och viktoria och åka hem till carro där även kikki och sara kommer va.

party party!

hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0